Welke hypotheekvorm is in deze crisistijd het meest veilig?

Ben bezig met het zoeken naar een huis en wil ook gaan kopen, maar met alle negatieve economische berichtgeving weet ik niet meer welke hypotheekvorm ik het beste kan kiezen. het gaat om een hypotheek van een kleine 2 ton, 1 verdiener, modaal inkomen, geen overige schulden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De meest veilige hypotheekvormen zijn banksparen en een spaarhypotheek. Als je een hypotheek met NHG (nationale hypotheekgarantie) kunt nemen (moet de financiering van je huis onder de 263.000 blijven) krijg je een rentekorting en mocht je je huis gedwongen moeten verkopen dan blijf je niet achter met een hypotheekschuld.

Naast deze vormen is het ook veilig om een hypotheek te nemen waarvan je de maandlasten eenvoudig kunt betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou zeggen mijd beleggingshypotheken. maar aan de andere kant is het momenteel misschien juist wel interessant omdat de koersen zo laag staan en je zou denken dat het dan dus haast wel omhoog moet gaan..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschillende banken bellen? En in deze tijd geven ze niet eens een lening van 5000 eurie. En blijf anders gewoon thuis wonen, bespaart ook weer geld :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
persoonlijk denk ik dat de huizenprijzen nog wel wat verder gaan dalen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
persoonlijk denk ik dat de huizenprijzen nog wel wat verder gaan dalen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een spaarhypotheek is altijd het meest veilige. Ook als er geen crisis is.