Ik krijg mijn E.dentifier2 niet aan, weet iemand hoe dit werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
38.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik meen mij te herinneren dat je bij de eerste x gebruik wel met usb moet. Moet he even in het doosje kijken waar hij in zat...
Ik vindt deze 2 een onding!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit problemen gehad met de e.dentifier2. De USB kabel heb ik nog nooit aangesloten, dus is volgens mij niet nodig.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat je het over die van ABN AMRO hebt? Als je wilt inloggen voer je op de website je rekeningnummer(staat op de pas) en je pasnummer in(3 cijfers, staat naast het rekeningnummer). Dan klik je op e-dentifier 2 en volgende/ok. Je stopt je pas in de e-dentifier, die dan automatisch aan gaat, voert je pincode in, en afhankelijk wat je verder gaat doen(geld overmaken of andere dingen) kun je een van de opties uit het menu kiezen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je pas er insteekt zou hij 'aan' moeten gaan. Zo niet: naar de bank ermee.

Let op dat je het ding niet via USB op je PC aansluit: dat is niet veilig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O? Is dat niet veilig? Dat mag de bank mij (en andere gebruikers) dan wel eens vertellen. Waarom zou dat niet veilig zijn dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/nieuws/83797/fraude-mogelijk-bij-internetbankieren-abn-amro-update-2.html
In de eerste plaats: berichten over extra veiligheidsrisico's van de E.dentifier 2, in combinatie met een usb-kabel, zijn echt onzin. Dit systeem is net zo (on)veilig als elke andere methode:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/overabnamro/veiligheid/edentifier.html#/?s=0/:S0
http://computertotaal.nl/internet---netwerken/26349-usb-e-dentifier-van-abnamro-lek.html

De eenvoudigste manier om de E.dentifier aan te sluiten is gewoon is gewoon via de bijbehorende usb-kabel.
Als je de E.dentifier met je pc hebt verbonden, moet je de software op je pc installeren: https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/edentifier/software-installeren.html#/?s=0/:S0

Dat gaat als volgt.

Wacht tot downloadscherm is geopend.
Klik op 'Uitvoeren'.
Software installeren
Klik op 'Installeren'.
Wacht tot venster 'Software is geïnstalleerd' verschijnt.
Klik op 'Voltooien'.
Inloggen in Internet Bankieren
Vul je gegevens in waar nodig.
Klik op 'Inloggen'.