We zijn uit elkaar, wat moeten we doen met het huurcontract van een jaar?

Help!

Mijn partner en ik zijn 1 november in een nieuwe woning gaan wonen waarbij we een huurcontract hebben afgesloten van minimaal een jaar.

Lang verhaal kort; we zijn nu een aantal maanden verder en hebben besloten uit elkaar te gaan.

Ons huis is té duur om alleen te wonen maar we moeten nog 7 maanden wachten tot we de huur op kunnen zeggen. Wat nu? Onze makelaar reageert niet (MVGM, slechtste service ooit..) en we hebben geen idee of we überhaupt opties hebben. Iemand soortgelijke ervaringen of tips?

een jaar geleden
1.9K
erotisi
een jaar geleden
wederverhuren?
ronron1212
een jaar geleden
Dat mag niet @erotisi
tinus1969
een jaar geleden
Een jaar is een jaar. En waar ga je iets anders vinden?
Inekez1
een jaar geleden
Jullie hebben een paar opties:
- je probeert toch in contact te komen met de verhuurder en/of de makelaar. Er is nu overal woningnood, dus een nieuwe huurder is zo gevonden. Vaak is het best mogelijk om een contract eerder open te breken bij relatiebreuk. - Als in het huurcontract (en in gemeentelijke bepalingen APV) niet is opgenomen dat onderverhuur niet is toegestaan, dan is dat dus gewoon een optie. Meestal staat dat er echter wel nadrukkelijk in. En let wel: bij onderhuur zijn jullie nog verantwoordelijk dat na afloop van de huurperiode de woning netjes wordt opgeleverd. Onderverhuren is dus wel een risico. - Je blijft toch samen in de woning en probeert de relatie weer op de rit te krijgen. - Jullie blijven samen huren en gaan om beurten een tijd in de woning wonen en om beurten een tijd ergens anders (ouders?) - Een van jullie blijft de woning huren en zal dan moeten zorgen voor extra inkomsten en/of bezuinigen op iets anders.

Antwoorden (1)

Als je uit elkaar bent, is het belangrijk om het huurcontract te beëindigen. Neem contact op met de verhuurder om te zien of je het contract eerder kunt beëindigen. Als je het contract niet kunt beëindigen, moet je de huur blijven betalen totdat het contract afloopt.
9 maanden geleden