Moet de verhuurder van een woning rooklucht en nicotineaanslag verwijderen?

Ik heb sinds kort een huurwoning gevonden, nu is echter in die woning door de vorige eigenaar gerookt.

Nu is mijn vraag of de kosten voor het schoonmaken van de rooklucht en nicotineaanslag voor de verhuurder zijn?

Antwoorden (2)

Nee hoor, jij hebt de woning geaccepteerd, dus je zult zelf moeten schoonmaken, eventueel opnieuw verven en schilderen en behangen.
2 jaar geleden
harke
2 jaar geleden
Koop drie liter schoonmaakazijn en zet deze in grote schalen in de woning in alle ruimtes. Trekt de lucht weg. Witten van doorrookte muren moet een paar keer gedaan worden. Gefeliciteerd met je nieuwe huis.
Zie bijgaande link.
Groot onderhoud is voor rekening van de verhuurder. Voorbeelden zijn buitenschilderwerk en een nieuwe cv-ketel. Als huurder bent u verantwoordelijk voor het dagelijks onderhoud. Denk aan een nieuwe wc-bril of een leertje in de kraan.
Schilderwerk binnen valt niet onder groot onderhoud en dient dus door huurder zelf gedaan en betaald te worden.
Toegevoegd op 24 maart 2022 18:59: tekst