Wegens overlijden huiskoper word het geld niet betaald wat is mijn recht?

Volgens31-7-2017 zou het geld moeten zijn, maar door het overlijden is er pas betaald op 2-11-2017.
nu zijn wij behoorlijk in de problemen gekomen, geld geleend om te verhuizen ,maar tegelijk dubbele kosten moeten betalen van oud en nieuwe huis. Er staat in koopverdrag alleen een bescherming voor de koper. volgens duitse recht moet er toch betaald worden , is dat zo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt in principe 0,3% van de koopsom per dag eisen dat de overdracht te laat is nagekomen. Dat percentage staat ook in de standaard NVM-clausules.
Het is echter de vraag of je dit bedrag wel wilt opeisen. Want: de ellende bij de nabestaanden is al groot genoeg na het overlijden van een familielid, je mag al blij zijn dat uiteindelijk het bedrag is overgemaakt. Als het geld er niet was geweest was je ellende niet te overzien geweest.
Verder zul je wellicht moeten procederen om je bedrag te kunnen innen en dan blijft er weinig van je gevraagde bedrag over.
Lik je wonden en probeer je menselijk op te stellen in zo een geval.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Menselijk ben ik wel. of ik wil stoppen is een ander verhaal.
we zijn veel vroeger uit het huis gegaan ivm koopster wilde zo snel mogelijk erin. gedaan. een maand later komt ze te streven, vanaf die dag moet ik geld lenen , huur woning waarvan ik de huur niet kon betalen, want de hypotheek ging gewoon door. enz enz. het is een huis in Duitsland. maar dank je voor het antwoord
Ivana
6 jaar geleden
Volgens mij vervalt de koopovereenkomst bij overlijden. Je zult vanaf dat moment moeten omzien naar een nieuwe koper, tenzij de erven het huis alsnog willen, maar dat is geen verplichting.
Een degelijk geval heeft zich bij ons voorgedaan, maar dat was in Nederland.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het geld van het huis hebben we al.
Ivana
6 jaar geleden
Dan heb je geen klagen. Een afhandeling van een erfenis duurt meestal een jaar. Als je een andere route had genomen en een nieuwe koper had moeten zoeken was je net zo lang bezig geweest. Dit zijn van die dingen in het leven waar je nou eenmaal tegenaan loopt. Verdere rechten kan je je volgens mij niet op beroepen.