Ons huis staat 5 jaar te koop wat kan ik doen?

Ik wil graag reacties en of tips van mensen waarvan hun huis ook lang te koop heeft gestaan en toch verkocht is. wat hebben zij zelf gedaan en wat was de hulp van hun makelaar? ik ben daar heel benieuwd naar!!!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (3)

De meeste verkopers hebben uiteindelijk hun vraagprijs verminderd.
Allereerst een scherpe, realistische prijs en vervolgens scherpe, realistische foto’s.
Zelf kijken wat er in uw prijsklasse en locatie te koop is. Bedenken of u het huis zou kopen voor het bedrag dat er voor gevraagd wordt.
Fleur de woning ook aan de buitenkant op. Zeker nu in de lente en de zomer.
Of uiteindelijk de prijs verlagen. Vervelend maar verkopen is beter.
Andere makelaar kiezen, maar helaas moeten de eventuele kosten die de huidige makelaar heeft gemaakt wel betaald worden.
Er zijn makelaars die na een bepaald aantal jaren een, en natuurlijk onder bepaalde voorwaarden, een onverkoopbare woning opkopen en professioneel verbeteren.
Als een woning lang te koop staat is er het risico dat de woning onder de huurwet gaat vallen.

Haal het huis uit de verkoop, pas de prijs aan, misschien andere makelaar, laat een degelijk bouwkundig rapport opmaken, buitenkant aantrekkelijker maken, wacht een paar weken en zet, of laat het, het huis weer onlinezetten met nieuwe teksten, nieuwe foto’s en videofilmpje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Heel goed antwoord! Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prima antwoord. Ik dacht meteen aan een van Sarah Beeny's programma's (BBC), waar onverkoopbare huizen opgeknapt worden door de eigenaren. http://www.sarahbeeny.com/tv-shows/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt het over een andere makelaar nemen @Joan DArc, maar voor zover ik weet, mag de eigenaar pas na een bepaalde tijd (?halfjaar?) het huis verkopen via een andere/nieuwe makelaar.
Weet niet (meer) hoe het heet, gaat om de werkzaamheden, moeite/tijd van de eerste makelaar.
Je zou het huis moeten bekijken met "kopers" ogen. Dit houdt in dat je nu dat scheurtje WEL ziet dat daar achter in de hoek van het kozijn zit. Dat het behang eigenlijk ECHT vervangen moet worden, omdat het vaal geworden is. Dat de hal/ het trappenhuis toch wel behoorlijk donker is met die kleur op de muur of met die vloerbedekking op de vloer, is laminaat een optie? Ligt er een houten vloer in de zitkamer? Is de cv-ketel aan vernieuwing toe?

Dat de keuken eigenlijk vervangen moet worden, maar dat nieuwe kastjes of deurknoppen of een likje verf het hele verschil maken.

Vergeet ook de badkamer niet. Het stiefkind in een huis vaak...
Het ligbad dat door de een wel en door de ander niet aanbeden wordt, echter wel een te grote ruimte inneemt in de badkamer die met alleen een douche véél groter oogt... en hoe zit het met de wastafel? is er ruimte voor twee naast elkaar?

De tuin, die op gemak ingericht is (of zo geworden is) en eigenlijk een speelhoek voor kinderen zou kunnen herbergen met een schommel en een zandbak. Een paar leuke planten die er goed uitzien en het gras oplaten knappen (nieuw zaad strooien in de huidige grasmat). Het terras van een BBQ hoek voorzien met een zitje, is een van de mogelijkheden.

Al dit soort aanpassingen , er zijn er nog vele (zoals het verbouwen van de zolder waardoor er een extra slaapkamer/ speelkamer/ kantoor/ logeerkamer bij komt), kunnen het huis aantrekkelijker maken en dus een meerwaarde geven . Vergeet ook niet om te kijken of er ruimte is om een garage te realiseren.

En een scherpere vraagprijs gebaseerd op de huidige markt is natuurlijk noodzakelijk.

N.B. Denk niet dat al deze verbeteringen/ verbouwingen/ aanpassingen veel te duur worden. Het is wellicht toch beter een beetje minder winst te maken dan helemaal niet te verkopen >> dus investeren om geld te verdienen is zeker geen slecht idee.

Veel van deze ideeën komen uit de koker van Sara Beeny, zie bron (tv shows via BBC)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Josephien,

Heb je de woning al op social media gedeeld? Als je vrienden het bericht delen heb je een veel groter bereik en is de kans groter dat mensen het zien.
Je kunt ook een online makelaar inschakelen, dat is voordeliger en zij ondersteunen je waar nodig.

Ik heb laatst een simulatie bekeken op Quilify. Dat is een adviesportaal waarop je het antwoord op zulke persoonlijke vragen kunt vinden . De eerste maand is gratis dus dan kun je het gewoon proberen. De simulatie kun je vinden bij scenario's 'woning verkopen'.