De huizenprijzen in Hongarije-Roemenie lijken natte vingerwerk, hoe komt dit?

Vaak zie ik vastgoed aangeboden voor een prijs die in geen verhouding is met het gebodene, omgekeerd gebeurt soms ook nog, heel redelijk allemaal voor een toch nog onwaarschijnlijk lage prijs...is de handel natte vingerwerk??

7 maanden geleden
1.3K
crispy
7 maanden geleden
In Hongarije en Roemenie gaat de verkoop van onroerend goed heel anders. Iedereen vraagt gewoon de hoofdprijs, zeker op websites die ook Engelstalig zijn. Zorg dat je een lokale vertrouweling hebt die er tijd voor je in wil stoppen, dan krijg je een beter beeld.
crispy
7 maanden geleden
Oh, en het is nooit te goedkoop aangeboden. Als het goedkoop is, is het een bouwval.
crispy
7 maanden geleden
En kijk of het dorp (waarin een aangeboden huis staat), eigenlijk nog wel inwoners heeft. Sommige dorpen zijn voor 80-90% leeg, er is niets meer, zelfs geen cafe.
Inekez1
7 maanden geleden
En als het geen bouwval is, kunnen er andere adders onder het gras zitten. Probeer uit te vinden of er geen plannen op stapel staan om in je toekomstige achtertuin een nieuwe weg aan te leggen of dat er ineens van alles gebouwd wordt.
gert123456
7 maanden geleden
...dan dus toch maar een makelaar in de arm nemen...maar dat liken me een beetje cowboys, hoewel ik van een paar ook wel goede recensies lees....
SimonV
7 maanden geleden
Recensies van andere cowboys?
crispy
7 maanden geleden
Het verdient absoluut de voorkeur om iemand uit je kennissenkring die je vertrouwt hiervoor in te schakelen. Als buitenlander word je direct beschouwd als mogelijkheid om veel geld aan te verdienen. Heel veel van de makelaars zijn niet te vertrouwen en spelen al heel snel onder één hoedje met de verkoper.

Geef als eerste antwoord