Op welke deur mag ik met mijn fiets naar mijn schuur gaan?

Mag ik met mijn fiets bij de voordeur of achterdeur, bij onze huurwoning naar binnen naar mijn schuur ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
jc54
3 jaar geleden
Ik zou de deur nemen die het dichtst bij de berging zit.
Erna55
3 jaar geleden
Heb je het hele huis gehuurd of alleen een kamer boven ?

Antwoorden (2)

Dat moet je zelf weten aan de achterkant lijkt me handiger maar als jij voor om wil kan dat ook.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn buurman voor Beneden maakt elke dag klachten over alles...Nu hij zeg dat ik mag niet voor voordeur met fiets alleen voor achterdeur...
Drie weken geleden hij zeg dat ik mag niet lopen van een stuk stoep. Maar deze stuk stoep is public stuk en ik mag lopen daar. Ik was bij politie om te vragen en ik mag wel lopen. Ik ben helemaal gek.
Als je een eigen woning hebt op de begane grond en alleen gebruik maakt van openbare weg en je eigen tuin, deur, hal etcetera dan mag je zelf weten waar je met je fiets langs gaat. Op de stoep mag je niet fietsen, maar wel met de fiets aan de hand lopen.

Woon je in een appartementencomplex, flat of portiekwoning met gezamenlijke entree, dan is het de verhuurder die kan bepalen of je met je fiets door de voordeur, via de gezamenlijke entree, naar de schuurtjes mag gaan. Vaak is dat geen probleem, soms is dat niet toegestaan, bijvoorbeeld omdat er dan te weinig ruimte is voor anderen om te passeren als jij daar met fiets loopt, of omdat de voordeur en tussendeur van entree naar schuurtjes niet gemaakt zijn voor fietsen. Die deuren, of de muren in de hal, beschadigen extra snel door fietsen. Vaak is de achterdeur extra verstevigd, of die wordt wat vaker opnieuw geschilderd, of zit niet in het zicht vanaf de straat en is daarom minder van belang dat die er netjes uit ziet.

Kijk dus even in je huurcontract of huurvoorwaarden of daar iets staat over fietsen naar binnen of buiten brengen via de voordeur.