Als ik huur betaal, en de huur maatschappij dit weer terug stort, ben ik huur nog schuldig?

Ik heb netjes tot nu toe altijd mijn huur betaalt. Voor een of andere reden, stort de verhuurder het geld steeds terug nadat ik betaalt heb. Nu sturen zij mij een rekening omdat volgens hun heb ik niet genoeg huur heb betaald. Ik heb gewoon netjes op tijd aan hun het geld waarvoor zij gevraagd hebben gegeven. Daarna storten zij het geld weer terug, hier had ik nooit om gevraagd. Waarom zou ik dan het geld terug moeten geven? Naar mijn mening hadden zij gewoon simpel weg nooit het geld aan mij moeten geven, en ben ik niks schuldig omdat ik hun gewoon betaald heb.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.2K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Wellicht even bij de 1e terugstorting even contact opnemen? Er kan altijd iets fout gaan en kijk eens naar je afschriften, is het niet door de bank teruggestort om administratieve redenen?
Je bent de huur verschuldig, hoe dan ook.
Inekez1
5 jaar geleden
Is bij de overschrijving de omschrijving (het adres waarvoor je betaalt) of het betalingskenmerk correct? Als je elke maand van je verhuurder een betaalverzoek of acceptgiro krijgt met betalingskenmerk, dan is dat elke maand een ander nummer (rekeningnummer hetzelfde, betalingskenmerk elke maand anders). Misschien betaal je elke maand met hetzelfde kenmerk, waardoor het systeem van de verhuurder 'denkt' dat je elke keer dezelfde maand wil betalen. De computer boekt het dan terug omdat je niet 2 keer dezelfde maand kunt betalen. Ondertussen blijft de huur voor de volgende maand onbetaald. Je bent zelf verantwoordelijk voor correcte betaling en ik vermoed dat daar per ongeluk iets fout is gegaan. Uiteindelijk is de huur dus niet betaald en dat zul je dus alsnog moeten doen. Neem contact op met de verhuurder, leg uit wat er fout is gegaan en vraag of je in elk geval zonder extra kosten - en indien nodig met betalen in termijnen - de achterstallige huur kunt voldoen.

Antwoorden (1)

Heb je daadwerkelijk de huur overgemaakt naar het juiste rekeningnummer? Zo ja, dan is wat je hebt betaald inderdaad de huur, dus ben je de huur niet meer schuldig, MAAR het bedrag dat jij "terug"kreeg is een onverschuldigde betaling, en je zult gehoor moeten geven aan hun verzoek om het terug te storten.

Heb je het op een verkeerde rekening gestort (en is men steeds zo vriendelijk geweest om het terug te storten), dan heb je de huur inderdaad nooit betaald, en zul je dat alsnog moeten doen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb het op de juiste rekening gestort.
gvrox
5 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met het betalen van huur; moet er ook nog een betalingskenmerk gegeven worden ? Stond er nog iets in het opmerkingenveld bij het teruggestorte bedrag ?