Welke diensten zijn er als je zelf je huis wilt verkopen?

Je wilt zelf je huis verkopen, wie kun je erbij betrekken voor een mooie presentatie, voor je huis te taxeren, juridische regeltjes enz?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een makelaar. https://www.makelaarsland.nl/makelaar?gclid=CMLBwJSE6c8CFdXNGwodcJ8Dog Indien u uw woning verkoopt, is het verstandig een NVM makelaar in te schakelen.
- Ten eerste werkt de NVM met vaste kwaliteitseisen, u bent er dus van verzekerd dat u een expert inschakelt voor de verkoop van uw huis. Sinds 2001 is makelaar een vrij beroep. Dat wil zeggen dat iedereen zich makelaar mag noemen. Van een NVM makelaar staat vast dat deze goed is opgeleid en dat hij een degelijke kennis van het vakgebied heeft. Het verkopen van uw huis laat u natuurlijk niet aan zomaar iemand over.
- Ten tweede wordt uw woning bij een NVM makelaar met een uitgebreide presentatie op Funda getoond, de grootste presentatiesite voor woningen.
- Een ander voordeel is dat u ergens op terug kunt vallen, mocht u een geschil krijgen met de NVM makelaar. U kunt bij de afdeling Consumentenvoorlichting uw klacht indienen, of een verzoek tot bemiddeling indienen.
Nosky
7 jaar geleden
"Zelf" als in zonder tussenkomst van een makelaar?
www.makelaarsland.nl

Antwoorden (1)

Een verkoopstylist kan je helpen met advies, of die kan zelfs alles voor je doen om je huis mooi te stylen.
Een fotograaf (eentje die ervaring heeft met interieurs fotograferen) kan je helpen aan goede foto's.
Er zal ook vast een specialist zijn in te huren voor de juridische haken en ogen, maar als je er onzeker over bent kun je beter gewoon een makelaar inhuren.