Mag ik een koelkast hebben op mijn kamer?

Ik ben woonzaam op een kamer bij een huisjesmelker. we hebben een all in prijs van 450 afgesproken. Er wonen nog 6 andere mensen ook op een kamer. Er is mij door de huurbaas verteld dat de huur omhoog gaat. Ik heb aangegeven dat ik dan graag een nieuw contract wil en het wil uitzoeken. Ik heb geen nieuw contract gekregen.
Nu de nieuwe maand is begonnen ben ik de enigste die de normale prijs heeft overgemaakt. De andere kamerhuurders zijn gezwicht voor zijn geschreeuw en gedreig en hebben wel 60 euro meer overgemaakt.
Hij is zonder toestemming op mijn kamer gekomen en heeft mij met de dood bedreigd.
Dit staat op beeld en geluid en ik ga aangifte doen
Nu eist hij dat ik mijn koelkast van mijn kamer afhaal want er staat er één in de gemeenschappelijke ruimte.
Mag hij dit eisen? De rest hebben bijna allemaal een eigen koelkast en oven etc op de eigen kamer. En hun mogen deze laten staan.
Moet ik de koelkast weghalen of mag deze blijven staan? Ik kan dat niet terugvinden. Dus ikhoop op hulp van iemand die me hier meer over kan vertellen

10 maanden geleden
2.1K
teusvh
10 maanden geleden
Als het niet uitdrukkelijk verboden is in de overeenkomst of (als dat er is) het huisreglement, én er is niks bepaald over de max hoeveelheid stroom die je gebruikt, dan mag het gewoon. Maar het gaat niet om een koelkastje natuurlijk. Hij wil je gewoon wegtreiteren, en ik vrees dat zijn humeur niet gaat opknappen van de aangifte die je hebt gedaan. Verwacht daar overigens niet te veel van, maar dat is een ander verhaal. De politie komt hem echt niet ophalen hoor. Mijn advies: laat je juridisch goed informeren, én ga op zoek naar een andere kamer. Hier word je niet blij van.
ronron1212
10 maanden geleden
Je huurbaas hoeft je geen niet contract te geven bij een huurverhoging.
HannekeJanssen
10 maanden geleden
Huurverhoging moet wel schriftelijk, en op tijd, worden gemeld, maar je hebt geen nieuw contract nodig.

Geef als eerste antwoord