Mag je als medewerker wonen in een bedrijfswoning?

Een kameraad van mij heeft een huurwoning gezien die als bedrijfswoning gemarkeerd staat.
Naar wat ik begreep mag de eigenaar van het naastgelegen bedrijf dus wonen in dat huis.
Maar mijn kameraad heeft nu met die eigenaar afgesproken dat hij in de zomer de tuin gaat doen daar en op 0 uren contract komt bij hun.
Mag hij dan wonen in deze huurwoning?

3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De bedrijfswoning heeft dus een woonfunctie. Dat mag. Echter, de huur wordt "in natura" betaald? dwz door werkzaamheden te doen mag hij daar wonen.
Ik weet niet of dit belastingtechnisch kan. Bovendien wordt je kameraad wellicht niet beschermd door een wet. Zeker niet zonder overeenkomst. Wees voorzichtig met dit soort constructies.
Wat te doen bij onenigheid?
Toegevoegd op 11 februari 2021 12:25: tekst