Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik sta bij me ouders ingeschreven bij de gemeente en wil op kamers in een andere gemeente, kan dat of moet ik me bij de nieuwe gemeente aanmelden....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, je moet je altijd inschrijven bij de gemeente waar je op dat moment woont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je straks een kamer hebt gevonden en je bent verhuisd, ga je jezelf bij de gemeente inschrijven en dan wordt je bij je ouders uitgeschreven.

Als je b.v. een studiebeurs krijgt, is dit wel belangrijk, want als je bij je ouders ingeschreven blijft staan, kun je problemen met je uitwonendenbeurs krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je tot uiterlijk 5 dagen na de verhuizing inschrijven bij die andere gemeente. Je kunt het ook al doen zodra je nieuwe adres bekend is.

Postbus 51 meldt hier het volgende over:
"U moet uw verhuizing binnen vijf dagen na het wijzigen van uw adres doorgeven. De dag waarop de aangifte is ontvangen, geldt als de datum van verhuizing, tenzij u opgeeft dat u later verhuist. Dan geldt voor u de opgegeven datum.".

Voor meer informatie: Zie bron

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kunt je verhuizing persoonlijk of schriftelijk doorgeven aan de gemeente waar je gaat wonen. De gemeente past je adres daarna aan in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je gaan inschrijven waar je gaat wonen, dan word je automatisch uitgeschreven uit je oude adres.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding