na het tekenen van de overdracht bij de notaris maakt de notaris het geld over vanaf zijn derdenrekening. De volgende dag zul je meestal het geld ontvangen. Soms kan het ook tot 3dagen duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat tegenwoordig heel snel. Na het tekenen van de akte zal de notaris zoals vereist deze digitaal laten inschrijven in de openbare registers bij de dienst van het Kadaster.

Wanneer het kadaster de ontvangst van de stukken heeft bevestigd (waarbij van belang is dat wordt geconstateerd dat geen beslaglegging heeft plaatsgevonden) kan de notaris tot uitbetaling overgaan.

In de praktijk 1 hooguit 2 dagen later.
12 jaar geleden
De verkoopovereenkomst van een huis komt tot stand als koper en verkoper getekend hebben en de koper geen gebruik heeft gemaakt van zijn wettelijke bedenktijd.
Daarnaast wordt vaak een voorbehoud gemaakt of de koper de financiering tegen normale voorwaarden in een bepaalde tijd rond heeft gekregen.
Daarna krijgt de notaris tijd om alle formaliteiten rond te krijgen.
Reken daarvoor minstens een maand.
Dan geschiedt bij de notaris de juridische levering met afrekening.
1 of 2 dagen daarna staat het geld op je rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie iemands antwoord met een duim omlaag afkeurt maar niet duidelijk kan maken waarom hij of zijj dat vindt, is een anonieme “minnaar” en handelt in strijd met het doel van Goeie Vraag, omdat hij/zij zijn/haar kennis niet deelt.
Het doel van GV is immers kennis vermeerderen en de spreiding van kennis vergroten.