Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een woonstichting je weigeren op grond van inkomen?

Ik heb een woning aangeboden gekregen , maar onlangs zijn mijn partner en ik uit elkaar gegaan en zal ik deze woning willen betrekken met mijn 3 kinderen.Ik kom dan uit op bijstandsniveau
Het is een vrij dure ,maar wel sociale huurwoning ik heb recht op de hoogste subsidie.
De woonstichting is op de hoogte van de situatie, maar doet nog geen uitspraken, ze willen eerst al mijn gegevens en komen er volgende week op terug.
Maar ik zit behoorlijk in de stress, wil zo graag weg met mijn kinderen.

Lilith

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vaak worden er eisen gesteld aan huurders, zoals eisen aan gezinsgrootte, leeftijd, en inkomen. In de regio waar ik woon, wordt de helft van de woningen binnen de sociale huurmarkt voorwaardenvrij aangeboden, en de helft met dergelijke aanvullende eisen. Dat mag ook gewoon. Dus als bij het aanbieden van deze woning eisen werden gesteld aan het inkomen, dan moet je daaraan voldoen. Dat betekent dat je moet voldoen aan de inkomenseis op het moment dat je de woning krijgt aangeboden en accepteert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou mogelijk zijn dat de woning geweigerd wordt omdat je deze hebt gekregen op basis van een hoger inkomen.

Je kunt vermoedelijk niets meer doen dan afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze berekenen dst jij de woning niet kunt betalen kunnen ze je weigeren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Zij moet weigeren, ze kan het niet betalen!!!!
ja dit is helaas wel mogelijk.
Toen ik mijn woning toegewezen kreeg moest ik ook bewijzen deze op langere termijn te kunnen betalen. Dit kon ik doen door afschriften te overleggen en nog een aantal andere formulieren.

Ik moest het huis kunnen betalen zonder dat ze eventuele huursubsidie in acht namen. Als ik dit niet kon, kreeg ik het huis wat mij in eerste instantie was toegewezen niet.

Het enige wat je nu kan doen is de beslissing afwachten. Ik heb mijn huisje toen ook gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je inkomen mag niet meer dan € 34.085,- zijn als je een huis gaat huren onder de huurtoeslaggrens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding