Hoe kom ik erachter of ik achterloop met betalingen bij de VVE??

We hebben sinds 8 maanden een nieuwe vve in onze apartementen complex, nu is het zo dat er nog geen vergadering is geweest, en hebben we nog geen officele brief gehad!! Al die maanden lang word er ook GEEN geld afgeschreven, moeten wij dit later in 1x betalen, of is het zo zolang wij geen brief ontvangen, hoeven we nog niks te betalen, wie kan me helpen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik vrees in dit geval voor een jaarbetaling.
Ook de opstalverzekering wordt immers betaald door de VvE, en als je niks zou moeten betalen loopt er dus ook geen verzekering.
Ik zou toch even contact opnemen indien dit mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel gebruikelijk om maandelijks een bijdrage aan de VVE te betalen. Ik zou gewoon eens contact met ze opnemen. Ik neem aan dat je wel weet wie de voorzitter/penningmeester is? Zoniet, dan kun je op www.kvk.nl misschien achterhalen wat het postadres is van de nieuwe VVE. Als je in de zoekbalk VVE + jouw straatnaam en eventueel woonplaats invult, dan vindt je jouw VVE wellicht. In ieder geval zou ik voor alle zekerheid wel maandelijks hetzelfde bedrag opzij leggen als dat je gewend was bij de oude VvE, om te voorkomen dat je later niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

Toegevoegd na 5 dagen:
Kan het ook zo zijn dat de Vve het beheer 8 maanden geleden heeft uitbesteed aan een organisatie? Er zijn diverse bedrijven die zijn gespecialiseerd in het beheren van VVE's. Maar ook dan had je natuurlijk iets moeten horen. Toevallig las ik van de week dat een VVV-beheer bedrijf failliet is gegaan. Zie http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/420260/verenigingen-huiseigenaren-dupe-faillissement-beheerder.html . Maar dat hoeft natuurlijk bij jullie niet het geval te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VVE de vereniging van eigenaren zal maandelijks geld van je moeten krijgen. Dit geld is nodig voor verzekeringen de betaling van mogelijke andere kosten voor de voorzieningen in je huis het sparen voor onderhoud enz. Dus ja je zult geld moeten betalen. Je betaald namelijk de kosten voor je eigenhuis (flat). het onderhoud van je flat aan de buitenkant zit hier ook in.
12 jaar geleden
Het lijkt mij sterk dat er een nieuwe VVE is. Van rechtswege bestaat er (na eventuele splitsing) bij appartementen een VvE. Zie de aankoopovereenkomst/ notariele leveringsakte. Dus de VvE is er, er kan er geen tweede bestaan.
Spreek het gekozen bestuur aan!