Hoe oud moet ik zijn om een appartement te mogen huren?

Hoe oud moet ik zijn om een appartement / huis te huren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (4)

Je mag je vaak pas inschrijven als je 18 bent. Voor het huren van een kamer/studentenflat mag je al vaak 16 of 17 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 18 bent kun je een contract afsluiten. Daarvoor zijn je ouders verantwoordelijk voor je financiën en zullen zij dus moeten tekenen voor het contract...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leeftijd heeft alleen invloed op het feit dat je wel of geen financieel contract aankunt gaan [zie antwoord hier boven] EN op de gemeentelijke regels qua woonvergunningen.
In bepaalde gemeentes kom je pas in aanmerking voor een woonvergunning vanaf een bepaalde leeftijd en dan nog een hele sliert voorwaarde. Huur je echter in de 'vrije sector' vervallen die voorwaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ouders borg/garant staan is er in feite geen limiet, anders is dit 18 jaar.