Hoe maak ik mijn zwembad schoon en droog?

Het gaat om zo'n zwembadje, een soort ballon of zak, met bovenaan een opblaasbare ring. Als je het water eruit laat lopen zakt ie als een pudding in elkaar en kun je er dus niet meer bij. Weet iemand een manier om het toch schoon en droog te krijgen zodat ik het volgens seizoen weer kan gebruiken? Het is te zwaar om ergens overheen te leggen en zo te laten drogen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Zo veel mogelijk water er uit scheppen met een emmer ofzo.

Dan met een lap of spons of zachte bezem al het vuil losmaken.

Dan al het water er uit laten lopen.
Die van mij heeft een stop onderin.

Dan kun je het ding zo goed mogelijk droog maken. Ik doe dat met oude handdoeken enzo.
Dan de lucht er uit laten lopen.

Ondersteboven hangen over je tuinstoelen of tafel en af en toe verhangen, zodat alle water goed weg kan lopen.

Niet te strak oprollen bij het wegleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een fohn droogblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik liet het water er uitlopen en met het water dat op de bodem bleef, maakte ik hem schoon met een zachte bezem.
laatste water eruit gieten en dan met een droge schone doek de bodem helemaal op handen en knieen droogwrijven.
Opvouwen en weg leggen, zo deed ik het, maar dan moet je wel je zwembad nog in goede staat hebben, dus niet teveel algen en aanslag anders werkt dit niet ben ik bang voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een slang, kun je het laatste beetje water eruit krijgen. Eerst aanzuigen en dan helemaal leeg laten lopen.

Als je hem dan schoon en droog hebt, poeder hem dan eerst in met talkpoeder voordat je hem opvouwt en weglegt.