zie onderstaande wiki link maar lees voor blauw, rood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat de fabrikant van de spiritus roze kleurstof goedkoper kon krijgen dan blauwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritus wordt gekleurd (roze of blauw) zodat het herkenbaar wordt als spiritus. Zonder die kleurstof is het een heldere vloeistof en dat zou je makkelijk kunnen verwarren met iets anders.

Maar de kleur roze komt vaker voor bij spiritus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoort niet zo, maar ja ze hebben spiritus gekleurd, omdat men het vroeger anders dronk... (vanwege de alcohol) en die kleurstof die kan verkleuren. Even weer naar de winkel of bel als er een telefoonnummer op de fles staat.