Hoe krijg je dat putje in de toiletpot goed schoon?

Al gebruik ik de duurste spullen van de televisiereclames, ik krijg het niet goed schoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik herken het probleem. Ik kreeg het putje ook niet schoon toen ik in dit huis trok. Na alles geprobeerd te hebben (azijn / schuren met puimsteen / wc reiniger / chloor/ bruistabletten) kreeg ik de tip om zoutzuur in de pot te gieten en een nachtje te laten staan. Daarna met de wc-borstel er doorheen en inderdaad: de aanslag is helemaal weg. Milieuvriendelijk is het niet, maar voor mij was het de laatste oplossing die gelukkig hielp. Zorg je wel dat het geen huidcontact maakt, want het is gemeen spul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik gebruik zelf altijd een behoorlijke hoeveelheid chloor. Werkt perfect. Misschien niet het beste voor het milieu, maar het wordt er wel schoon mee.
13 jaar geleden
Dag Conan,

Ik gebruik Swipe brite!

Swipe Brite is een sterk geconcentreerd, zuur reinigingsmiddel dat ideaal is voor het makkelijk en doeltreffend schoonmaken van de gootsteen, toilet en badkamer en om de neerslag van hard water te verwijderen.Het is ook zeer geschikt voor het reinigen van terras, tuinmeubelen, glazen vazen, koper en nog voor vele andere reinigingsdoeleinde voor in en om het huis. Swipe Brite moet altijd verdund worden tot een economische oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele nacht in de schoonmaakazijn zetten en alle aanslag dat meestal komt door verkalking is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek huishoudhandschoenen aan en schep al het water uit de wc. Daarna kun je elk merk toiletreiniger gebruiken. Punt is dat alle middeltjes te veel verdund worden als het water erin blijft staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de laag email nog intact is kan je best zoutzuur gebruiken. Goedkoop en makkelijk verkrijgbaar bij drogist of warenhuis. Concentraatsterkte rond 20% per volume.
Zoutzuur reageert heel sterk met kalk.
Verwijder zoveel mogelijk water uit de pot, voeg het zoutzuur (5 à 10cl) voorzichtig toe (lees de waarschuwingen op de fles!), even laten inwerken (half uurtje) en wegschrobben met de borstel. Goed naspoelen!