een paar week geleden was ik doorgelekt en nu zit er een vlek in mijn broek hoe krijg ik die eruit?

Toegevoegd na 44 seconden:
En ik heb hem al 2x gewassen en het is er nog niet uit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Bloed moet je met koud water uitwassen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku voor de reactie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wassen doet niet zo veel ; je zult de vlek aan moeten pakken. Uitwassen met koud water geldt alleen voor vers bloed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had de broek direct moeten deppen met koud water en daarna moeten weken in de Biotex groen, of oxy middel. Daarna in de wasmachine wassen op 30 graden. Als je de broek al gewassen hebt zonder dit te doen, gaat de vlek er waarschijnlijk niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het nog maar Dasty ontvetter kunnen proberen of met Dasty vlekverwijderaar, alleen te koop bij Wibra. Ik vind zelf de ontvetter (= de gele fles) beter werken om een vlek te verwijderen.
Maar in geef je weinig hoop omdat de vlek al ingetrokkken is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een ontvetter werkt uitstekend op een vetvlek, maar helaas niet op een eiwit-vlek, of, in het geval van oud opgedroogd bloed - een roestvlek. Het is handig spul om in huis te hebben, maar om het voor dit doel in huis te halen is heeft vrees ik weinig zin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doorgelekt waarmee? Misschien is het omdat ik een tijdlang incontinent geweest ben en nu een stoma heb, maar 'doorlekken' kan bij mij echt van alles betekenen. Menstruatiebloed ligt denk ik het meest voor de hand?

Antwoorden (6)

Je zou kunnen proberen de vlek in te smeren met shampoo, maar ws ben je te laat en moet de vlek er in de loop der tijd uit slijten door het wassen.
Als je bloed in kleren hebt meteen in koud water zetten, laten weken, uitspoelen en daarna insmeren met shampoo (werkt beter dan gewone zeep) shampoo er goed in masseren en daarna wassen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku voor het antwoord
Ossegalzeep.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku voor dit antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In België
http://www.marval-vincent.be/products/nl/onderhoudsproducten_ontvlekkingszepen.htm
Eiwitvlekken - zoals bloed - kun je het best met koud water verwijderen, en niet zo in de wasmachine gooien. Je moet ze ook altijd voorbehandelen. Nu is dat niet gebeurd, en heb je dus een oude ingetrokken bloedvlek. Oude bloedvlekken worden eigenlijk roestvlekken, en die laten zich zeer moeilijk of zelfs helemaal niet verwijderen.

Je kunt proberen het kledingstuk een paar uur te laten weken in water met zout, of de vlek goed inwrijven met een mengsel van zout en citroensap. Daarna kun je de vlek nog behandelen met een vlekkenverwijderaar als ossengalzeep. Ook even laten intrekken. En daarna gewoon wassen.

Als dat niet werkt zit er helaas niet veel meer op. Paar keer herhalen ; uiteindelijk zal hij toch moeten verdwijnen. De vraag is vaak of het kledingstuk een dergelijke intensieve behandeling goed doorstaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja meestal doe hem in koud water of was ik hem met een blokje zeep maar ik had er niet over na gedacht maar vedankt voor dit antwoord dit ga ik zeker probere
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of. Nou ja ik bedoel voor dat ik hem in de wasmachine gooi maak ik die vlek schoon met koud water en of een blokje zeep maar daar had ik niet over nagedacht dit keer en toe gooide ik hem zo in de wasmachine
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Succes !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Danku
Om die vlek te verdoezelen kun je de broek verven in een donkerdere kleur mits de stof daar geschikt voor is. Dan zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een veel donkerdere kleur dan de vlek is, de naden en de rits kleuren dan niet mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wel een aardig idee
Bij drogisterijen verkopen ze van die kleine driehoekige flesjes Vlekkentovenaar (of een andere naam in die richting. Daar koop je de versie voor bloed, melk en eiwit van. Tegen vlekken van bloed, advocaat, ei(-wit), etter, kwark, (karne-)melk, roomijs, slagroom, sperma, stijfsel en yoghurt.
Dat werkt perfect als je niet in staat bent geweest om direct na het gebeuren het stuk stof met koud water te reinigen. Je druppelt wat van de tovenaarvloeistof op de vlek of laat het stuk stof met de vlek in een schaaltje met het vlekkenwater weken. Na een uur of anderhalf wrijf je onder stromend water de vlek stof op stof weg, en spoelt het goed uit. Blijkt na drogen dat het nog niet helemaal weg is, dan herhaal je de behandeling.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch vallen de resultaat van dat - relatief dure - middel tegen op oud bloed.
Amadea
9 jaar geleden
Met de vlekkentovenaar van Dr. Beckmann absoluut niet. Daar heb ik véél ervaring mee, en de meeste vlekken zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, In België zijn het de Vlekkenduivels® van Dr. Beckmann in 12 varianten.
http://www.dr-beckmann.be/nl/vlekkenduivels/
Als het dan nog niet lukt helpt alleen het vlekkenschaartje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het vlekkenschaartje :lol: ' succes gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou moet ik zeggen ik heb ooi een keer zo'n vlekkentovenaar geprobeerd en dat werkte niet (weet niet meer wat voor vlek het was hoor) , maar met ossengal, soda, bakpoeder, citroensap en zout moet ik de eerste vlek die ik er niet uit krijg nog tegenkomen. Plus wat ellebogenvet natuurlijk. Alleen brandvlekken krijg ik niet voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stuk voor stuk, of allemaal tegelijk op de vlek? ::))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, nee, nee dat hangt van de vlek af.
Maar als ik echt wanhopig ben.......
Dat ligt aan het materiaal waar je broek van gemaakt is en de kleur. Lichtere kleuren zijn altijd lastiger om echt 100% schoon te krijgen.
Wanneer het moment is aangebroken van weggooien kun je dit nog eens proberen:
smeer de vlek heel dik in met waspoeder wat je hebt aangemaakt met een beetje water. Lichte kleur met witwasmiddel donkerder met bont.
Laat je broek zo een paar uur liggen. Stop hem in de wasmachine op de maximale temperatuur die op het label staat. Als je dit al geprobeerd hebt kun je de temperatuur toch iets hoger in stellen. Bijv.: i.p.v. 30 graden 40 of hoger. Laat de machine geen kort, maar een lang programma draaien (dus de witte of bonte was).
Misschien lukt het zo!