Ik heb een bitje tegen tandenknarsen, kan ik deze met soda in warm water schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14K

Het beste antwoord

Nee, zeker niet met warm water, hou het bitje schoon met koud water, anders kan het bitje gaan vervormen. Alleen schoonhouden met koud water is genoeg. Doe dit iedere keer als je het bitje in hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En toch gaan ze (partner is ook zo'n knarstander) verkleuren. Maak ik van dat ze dan niet meer helemaal schoon zijn ondanks twee keer per dag schoonspoelen. Zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval zou ik ze met een vloeibaar reinigingsmiddel voor kunstgebitten schoonmaken, of maak gebruik van een zachte tandenborstel. Warm water is echt slecht voor je bitje.

Andere antwoorden (3)

Nooit met heet water schoonmaken, daardoor kan de kunsthars van de opbeetplaat (splint, spalk, bitje) vervormen.

Schoonmaken met water, het bitje poetsen met een zachte borstel en zeep. Je kunt er ook mondwater voor gebruiken. Daarna met koud stromend water goed afspoelen.
9 jaar geleden
Zoals bovenstaand moet het bitje niet met warm water schoongemaakt worden. Tantpasta en koud water is over het algemeen ook genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou het af en toe in een bakje/glas met water en en gebitsreinigingstablet zetten .daarna afspoelen en borstelen.