Hoe kun je het beste water schoonmaken behalve door te koken?

Voor een presentatie moet ik ook vertellen hoe je het beste water kunt schoonmaken. Maar iedereen heeft al koken dus ik wil iets origineels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

Neem een flinke trechter vul die met:

watten
grind
takken

en dan vuil water er ingieten, dan komt het er schoon uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of je het resultaat 'schoon' mag noemen is hier twijfelachtig.
Drinkbaar water krijg je op die manier zeker niet.
lifestraw http://en.wikipedia.org/wiki/LifeStraw is wat dat aangaat een betere oplossing.
Met waterzuiverings tabletten of door een filter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met tabletten kan je ook water reinigen dat word veel gebruikt in ontwikkelingslanden door de hulpverleners. De tabletten zorgen ervoor dat de Bacteriën aanwezig in het water worden gedood.

Verder heb ik even voor jou gekeken op wikipedia en daar staat iets over water reinigen voor aquarium en iets over het algemeen reinigen van water. Het staat er wel in het Engels dus probeer dan via google translate te vertalen. Hier onder de website adressen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met noritpoeder.
Als je geen poeder hebt kun je norit tabletten fijnmaken, dat in en filter en hier het water overheen schenken. Gooi de eerste milliliters water weg, want daar kan wat norit in zitten. Dit kun je proberen te voorkomen door onder de norit nog watten of glaswol te leggen.
Succes
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer algemeen heet het actieve kool, waarvan Norit een merk is. Maar wel een goed antwoord.
anneliez
11 jaar geleden
Weet ik, maar wilde het een beetje simpeler houden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, de meeste mensen zullen wel weten wat Norit is, maar geen flauw idee hebben wat actieve kool is inderdaad.
Is wel afhankelijk waar je het water voor wilt gebruiken, is het om te gebruiken om kleding te wassen kan je het ook door een paar koffie filters gooien om het bv. zand er uit te halen, wil je het gaan drinken dan staan hier boven al tips genoeg(koken maakt alleen de bacterien dood maar haalt geen viezigheid eruit)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt goor maar met chloor.
Uiteraard een minimale hoeveelheid op bv een liter water.

Toegevoegd na 12 minuten:
En het is ook mogelijk om van zeewater, drinkwater te maken dmv het zeewater te koken in een gesloten bak oid, de condens vervolgens via een enkel gaatje door een buisje die je met bv een doek warm houdt op te vangen in een bak welke lager ligt. Druppelsgewijs komt er dan schoon drinkwater.

Je kunt je broek ook gebruiken waneer het water niet al te smerig is door de pijpen vast te knopen en je hebt een filter.

En je hebt koken en koken, je kunt bv ook een steen verhitten in het vuur en deze in een bak met vuil water leggen, resultaat gekookt, schoon water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat klinkt niet alleen goor maar ís het ook. Je proeft het echt overal bovenuit, is niet om aan te bevelen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet ik. Hoewel ons drink water ook jarenlang zo en op sommige plaatsen nog steeds op deze manier werd gereinigd. Het is ook zeker niet om aan te bevelen maar waneer je bv in een probleemsituatie zit met gevaarlijk ondrinkbaar water en je hebt chloor dan kan het je leven redden dmv een zeer kleine hoeveelheid.