Hoe krijg ik een parfumgeur uit een halsketting?

Ik heb een ketting gekocht in een parfumerie. Nu stinkt de ketting naar parfum. Hoe krijg ik deze geur eruit?
De ketting is gemaakt van (nep)parels en verschillende metalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Je ketting even in azijn leggen, afspoelen en klaar. Als er metaal aan de ketting zit is soda geen goed idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ruikt het dan niet naar azijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, gelukkig niet! Dan liever parfum dan azijn lijkt me :-)
Als azijn na afspoelen opdroogt is de geur weg.

Andere antwoorden (3)

Zuiveringszout halen bij de drogist (Kruidvat), daar de ketting geheel inleggen, 24 uur laten intrekken. zuiveringszout verwijderen, afspoelen onder de kraan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht aan het soort metaal waarvan de ketting is gemaakt, maar in het ergste geval is het metaal verpest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de metalen is denk ik koper.
Neem een handje soda en leg hier de halsketting in. Laat dit een uurtje intrekken, haal daarna de halsketting uit de soda en alle geur is verdwenen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is soda
niet hetzelfde als zuiveringszout?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en soda en metaal is niet altijd een goede combi....licht aan het soort metaal overigens......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ! Zuiveringszout is iets heel anders, (natriumwaterstofcarbonaat) dan soda om schoon te maken (natriumhudroxide).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk Marie...in de volksmond word er wel vaak het zelfde bedoeld, maar zo zie ik maar weer dat je altijd eerst moet checken voordat ik wat roep.....
Gewoon een nachtje laten liggen in bad van alcohol.
De morgen nadien gegarandeerd reukloos.