Verbeeld ik het mij of hebben de Wc-rollen echt minder toiletpapier op het rolletje dan voorheen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, had ik ook al opgemerkt. Volgens mij wordt het papier steeds minder strak opgerold: http://www.goeievraag.nl/vraag/wc-papier-strakker-opgerold.188487
Als dat zo doorgaat wordt het straks niet meer per rol, maar per vel verkocht.

Antwoorden (3)

Als je voorheen een ander merk had, kan dat goed. Daarbij zijn er steeds meer merken die dubbellaags- en superzachte rollen hebben, en omdat dat dikker is dan het standaard 'schuurpapier', kunnen er minder velletjes op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik deze week ook proberen uit te vissen,
Ik heb proefondervindelijk uitgezocht dat sommige merken bij grote aanbiedingen, per rolletje minder papier hadden dan de 'normale' 4 per pak editie. Ik heb het alleen nog niet op papier kunnen uitvogelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dit het beste kunt zien op de verpakking daar staat normaliter op hoeveel vel een rol bevat.
Maar denk dat het toch hetzelfde is als voorheen.
Structuur van pier kan wel anders zijn.

Toegevoegd na 31 seconden:
papier