Wat voor nut heeft het luchten van beddengoed?

Wassen is belangrijk, maar wat is het hygiënisch nut van luchten? Daarmee krijg je huidvet en huismijt toch niet uit je beddengoed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (6)

Luchten geeft een frisse geur aan het beddengoed en je klopt gelijk het stof er even uit. Moet je maar eens kijken wat er afkomt. Voor tussendoor is het heerlijk fris.
Terwijl je beddengoed in de was zit kun je je dekbed/deken en je kussen intussen hangen over je raamkozijn of op je balkon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten heel veel voor het oog onzichtbare beestjes in je beddengoed en die gedijen uitstekend in het warme, soms ietwat vochtige beddengoed. Als je je beddengoed regelmatig lucht kaan de beestjes dood want die houden niet van kou en frisheid.

Toegevoegd na 48 seconden:
kaan moet natuurlijk gaan zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je bed zit huisstofmijt en de uitwerpselen van deze dieren zijn natuurlijk niet zo fris deze dieren houden van warmte en vochtigheid dus als je je bed laat luchten gaan ze dood en is je bed lekker schoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je bed zitten Miljoenen beestjes !! Die houden van heerlijke warme iets vochtige plekken! Waar ze absoluut niet van houden is een frissewind ! Ik doe 1 keer in de week mijn bedje verschonen en 1 keer in de maand mijn deken en kussen ! En eigenlijk wel elke dag luchten, vind het lekker om s'avonds in een koud bed te stappen en het ruikt zo lekker ! Huidvet en huismijt krijg je inderdaad niet alleen door luchten eruit.. Ik denk door veel wassen en luchten en veel hygiene je het meest kan beperkenm als je boodschappen doet kom je ook in aanraking met miljoenen bacterien. Ik zeg altijd tegen de kids,, krijgen jullie een imuumsysteem van en bouwt weerstand op! Een persoon wat nooit buiten komt, vreselijk schooon is en eigenlijk nooooit of zo weinig mogelijk in aaanraking komt met bacterieen zijn veeel vaker ziek als een gemiddeld persoon. Ik hhoop dat ik een beetje je vraag heb kunnen beandwoorden ! Succes ojaaa Af en toe je matras omdraaien is ook goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nut is voornamelijk je buurvrouw er van te overtuigen wat een hygienisch mens jij wel bent, daardoor stijg je een beetje in haar achting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is dit in de meeste gevallen de drijfveer! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha moolkeesje! lig echt even in een deuk! en dan die foto bij je naam........lachen!!!!
Ik denk dat het vooral is om het vocht in je beddengoed te laten drogen/verdampen.
Je zweet namelijk nogal wat 's nachts!