Hoe krijg ik mijn badmat weer schoon?

Ik heb een zwarte badmat van acryl. Hier zitten nogal wat vlekken op ( tandpasta etc) dus ik wil hem graag wassen. Er zit geen label met een wasvoorschrift aan, kan ik de mat gewoon in de wasmachine doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ik doe mijn badmat (ook acryl) altijd gewoon in de wasmachine op een kort programma. Dat gaat prima.

Toegevoegd na 20 minuten:
En dan gewoon laten drogen, niet in de droogtrommel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een badmat kan over het algemeen gewoon in de wasmachine. Je kan ook eerst proberen op de hand te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook een. Gaat elke week in de wasmachine. Was hem op 40. Maar niet bij donker kleding doen. De antisliponderkant kruimelt en dat hecht dan aan de kleding. Ik doe hem apart op een miniwasje.

En niet in de droger. Da's funest voor de antislipkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30 Graden lijkt me ook genoeg en is misschien vriendelijker voor de antislipkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry hoor, die dingen zijn ZO goedkoop, koop gewoon een nieuwe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Aha, de wegwerpcultuur steekt hier weer de kop op. Als beloning krijg jij een dikke MIN van mij.