Nu is mij verteld dat als je een nieuwe overal 1 nacht in het koude water zet hij niet zal krimpen, is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Dat is waar. In koud water maakt niets uit. Te warm water wel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, doordenkertje! +1
je kunt het vergelijken met een T-shirt
als je hem te warm wast krimpt die
maar in kout/lauw water niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, een overall is vaak van katoen en katoen krimpt bij de eerst wasgelegenheid. Als ik katoenen stof koopt om kleding of iets dergelijks van te maken, was ik het eerst gewoon in de wasmachine. De krimp is er dan uit en het kledingstuk blijft op maat. Geldt ook voor linnen. Veel werkplezier met de overall.