welke vloeren zijn makkelijk in onderhoud?

hallo, wij staan op het punt een vloer te kiezen, maar vragen ons af welke vloer het best is in onderhoud. Dus: geen voetstappen, niet makkelijk vlekken... en als die er zijn: makkelijk te verwijderen?
Graag ook merk van vloer, en type afwerking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Antwoorden (13)

Dan zou ik zoiezo geen tapijt of stof nemen denk ik..
Laminaat e.d ( wij hebben hier houten vloer) is opzich wel makkelijk schoon te maken..
Wel uitkijken met waterdruppels e.d maar die kun je na tijdje zo wegpoetsen?:)

Of een tapijt waar niet zulke grote plukken aan zit als je snapt wat ik bedoel..

Succes met je keuze:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit ervaring (grote hond , horeca zaak ) tegels , tegels en o,ja neem nou gewoon goede tegels !!

Toegevoegd na 1 minuut:
het zoeken naar de juiste tegels voor JULLIE is een klusje wat je echt zelf moet doen want er spelen veel factoren mee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies.
geen poreuze tegels nemen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja tegels, is fijn wel vloerverwarming eronder leggen is een meerwaarde +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden! ja, de goede tegel, inderdaad, dat is het net... Welke zijn de goede? Wij hebben een groot gezin (vier kinderen), er wordt veel gekookt en gebakken én gemorst... Ik hoorde van verschillende mensen dat moderne keramische tegels dikwijls moeilijk te reinigen zijn... Welke tegels liggen er in jouw horecazaak, mallepietje?
Echte houten vloeren, indien eenmaal gelakt er makkelijk in onderhoud en door de vele nerven ed weinig last van vlekken die er zitten.

Hetzelfde geld voor tegelvloeren met een beetje een bont patroon.

Laminaat kan ook, maar dit kan slecht tegen water, waardoor schoonmaken met wat eer geduld moet gebeuren.

NIET goed: Egale donkere vloer: hier zie je elk stofje op.
NIET goed: Tapijt. Nauwelijks te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede kwaliteit laminaat vloer. Stevig en goed schoon te maken
13 jaar geleden
Een laminaatvloer is erg makkelijk. Krast (bijna) niet, vlekken zijn zo te verwijderen en tegenwoordig hebben ze hele mooie in houtdessins.

Maar je kunt ook kiezen voor een stenen vloer. Is ook erg makkelijk in onderhoud, mits je geen natuursteen hebt want daar kan nog wel eens een vlek in trekken.
Wel is een stenen vloer koud. Ik zou dan adviseren om vloerverwarming te nemen. Dat geeft een bijzonder behaaglijke warmte.

Een geoliede houten vloer is ook erg mooi. Doordat er een dun vettig laagje op zit, trekken vlekken er niet in. En als het lekker ingelopen is, ziet het er ook erg warm en geleefd uit. Maar daar moet je van houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
novilon,

Makkelijk schoon te houden en als je een goede kwaliteit neemt kun je er vele jaren plezier van hebben!

Een goeie kwaliteit tegelvloer is ook makelijk schoon te houden maar in de winter koud aan de voeten! (mits je vloerverwarming hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt van dat siergrind met coating laag is ook makelijk te onderhouden
kijk maar op de site hieronder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel, ik heb al eens een kijkje genomen op de website...
ik heb jaren een kurkvloer gehad..
met 4 kinderen en een kudde huisdieren..
heel makkelijk onderhoud..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen het ziet er niet uit , ben ermee opgegroeid en haat het voor het leven.
Vinylparket/laminaat is een vloer die gegarandeerd geen vocht doorlaat (met name op de naden) het is gemakkelijk te reinigen en nagenoeg niet stuk te krijgen. Via Google kun je veel informatie krijgen. Merk en kwaliteit is afhankelijk van jouw budget. Het is te koop bij o.a. Praxis.
Link heb ik toegevoegd om te kunnen zien hoe e.e.a. er uit gaat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een PVC vloer, heb ik ook, even een dweil erover en klaar. Nooit hoeven lakken, schuren, enz.
Wij hebben hem nu 3 jaar en willen echt niet anders meer.
Via de site vind je een dealer in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben in een aantal kamers linoleum liggen. Is relatief prijzig tov een zeiltje maar ik vind het geweldig spul. voelt niet zo koud aan, dweiltje erover en het is schoon (en heel heel soms evt een beetje speciale was maar doe ik maximaal 1x per 2 jaar, vergeet het altijd). Je moet van het design houden (zo'n kleuren melange) maar groot voordeel is dat je er ook niks op ziet liggen. We hadden ooit een strakke witte tegelvloer in de badkamer, die zag er al weer vies uit als hij nog niet droog was van het poetsen. Je kunt in linoleum (maakt het wel nog duurder) ook naar wens patronen, sierranden ed laten leggen
amigo
13 jaar geleden
linoleum en vinyl.
vinyl is water bestendig.
bij linoleum,als er water langs de naden eronder geraakt begint die te rotten.
vinyl is minder slijtvast.
beiden zijn makkelijk in onderhoud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een PVC vloer. Dat klinkt erg plastic, maar het zijn als het ware laminaat-planken, maar de bovenste laag is PVC. We krijgen erg veel complimentjes, mensen denken dat het hout is. Maar we hebben geen last van krassen, deukjes of vlekken. Om eerlijk te zijn, ik heb hem (in 3 jaar) nog nooit gedweild ...