hoe krijg ik de vette kraag van mijn leren jack weer schoon?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoi, ik zie dat ik wat laat ben, maar ik heb steeds hetzelfde probleem. Alleen als je een wasdroger hebt heb je hier wat aan, anders helaas niet. Maak de kraag van tevoren nat, zoals al gezegd is en smeer hem in met groene zeep (maar voorzichtig bij donkere kleuren, is nogal agressief! ) of shampoo. Laat het een paar uur intrekken. En dan, schrik niet, ik heb het al vaak gedaan en met succes, was je de jas in de wasmachine op het wolwasprogramma met een wolwasmiddel. Niet te veel zeep gebruiken, zoals voor wol. Als de jas aan het einde van het programma erg nat is, laat hem dan nog een keer wat sneller centrifugeren. Hang hem daarna op, niet in de zon en niet bij verwarming. Is hij al aardig droog, maar nog lang niet helemaal, doe hem dan in de wasdroger, maar LET OP, alleen maar op de koude stand. Dit zul je een paar maal moeten herhalen omdat dit programma nogal kort is. Dit voorkomt dat de jas keihard is geworden als hij droog is. Kijk wel uit of de kwaliteit van de jas nog goed is, stevigheid bij naden en zo, anders bederf je de jas misschien. Maar verder, het gaat echt en is veel goedkoper dan de stomerij!

dat weet ik niet, maar wel dit:Vet geworden suede kragen kun je heel goed behandelen met een zacht gummetje.Grappig he?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100