keramische tegelzit nu een grauw sluier overheen hoe krijg ik deze weer mooi schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan hoe die grauwsluier erop komt.

Bij een nieuw gevoegde tegel wrijf je de sluier er af met een theedoek. Bij voorkeur geen middelen gebruiken tegen sluier.

Bij een oude tegel is het waarschijnlijk kalk. Die verwijder je met zuur, bijvoorbeeld azijnzuur (schoonmaakazijn). Voor heftige kalkaanslag heeft HG (bouwmarkt) diverse reinigings producten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook nog kan - heb ik zelf ervaren - dat als je zeep gebruikt om je vloer schoon te houden, het zeep in feite een vettige laag achterlaat waar je makkelijk vuil op ziet. Sinds we schoonmaken met water en schoonmaakazijn heb ik hier ook geen last meer van.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de link staat op de HG website meer informatie over de mogelijke producten die je kunt gebruiken, afhankelijk van de tegel en type vuil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met HG blauw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan om welke vervuiling het gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad HG blauw bij kalk, HG extra bij cementsluier
Als HG niet werkt: speciaal bestellen R 63 van Muller chemie.
Let op zeer agressief spul. R 65 is iets minder agressief.