Welke kledingstof(fen) trekken het minste kattenharen aan?

Gladde stoffen, in het algemeen. Maar ik koop veel kleding online en dan kun je dat niet voelen. De samenstelling van de stof staat er echter wél altijd bij. Waar moet ik op letten?

Sommige kledingstukken lijken als een magneet te werken op kattenharen. Welke (samenstelling van) stoffen heeft dit effect het meest, of juist het minst? Of van welke soorten stof zijn kattenharen gemakkelijk te verwijderen in de was of met bijvoorbeeld een plakroller?

Weet jij het antwoord?

/2500

Katoen! Al heel lang draag ik alleen maar katoenen shirts om meerdere redenen, kattenharen is er een van. Spijkerbroeken is de andere noodzaak, want een katoenen broek (niet spijker dus) trekt meer kattenharen of houdt meer haren vast dan een spijkerbroek. Advies: Katoenen t-shirts/blouses of eventueel tunieken. Spijkerbroeken zijn veel beter dan gewone katoenen broeken. Denk niet: oh nee dan moet ik strijken, dat hoeft ook niet.

Beste bevalt hier een mengsel van viscose ( soms ook met Lycra , linnen of zijde en /of katoen het beste voor de bovenkleding die ook katten zo erg 'lekker vinden zitten of hangen' :) Ook mengsels met elastine zijn fijn voor meer draagcomfort ;) Verder is fijn als je plek en geld hebt voor een wasdroger die ook al veel haar wegfiltert. Voor de restjes is dan de plakroller wel fijn en anders met een rubberen borsteltje of handschoen en anders handmatig aan sw slag met een doosje vochtige doekjes van de Action of Lidl en met vochtige vingers wat bijeenvegen en plukken? Blijft een nadeel van onze geliefde huisgenoten, maar zonder is veel ' erger' he? :) Toegevoegd na 18 uur: Toch helpt de mengsels van kunststoffen ( meeste zijn rekbaar) en daarbij ook goed gebruikt nog het beste in de wasmachine en droger. Wasdoekjes kunnen ook bijdragen en de 'poezenwas' altijd kort in de wasdroger en ook nadien nog wat uitkloppen. Voor nog extra wastips ksn je op de site van Bosch ook veel lezen, maar dit zal ook voor bv een Miele wel gelden ;) http://www.bosch-home.nl/tips-en-artikelen/dierenhaar-uit-kleding-verwijderen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100