Hoe kan ik het beste me huishouding goed regelen?

We hebben twee zoontjes ( zijn allebei thuis) en me man is ook thuis , dus eigenlijk ben je iedere dag bezig met schoonmaken/ opruimen , maar dat wil ik niet meer. Ik heb ook weleens roosters gemaakt ( op die dag wassen , op die dag dweilen) maar daar kwam ik ook niet ver mee. Help , iemand....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het huishouden is één van de pittigste banen die er zijn...jij bent interieurverzorgster-kok-oppas-opvoeder-maatschappelijk werker-zuster-taxi chauffeur-planner..enz. Je bent eigenlijk bedrijfsleidster in je eigen gezin! Om dat vloeiend te laten gaan is het niet praktisch als iedereen thuis is om je aandacht te vragen, dat vreet nl. ook energie! Wat ik zelf doe (gelukkig is mijn man aan het werk overdag dus niet thuis, en dochter zit op school) is iedere dag een etage onder handen nemen, de resterende dagen ben ik buitenshuis ook nog aan het schoonmaken! Mijn dochter moet haar eigen rotzooi opruimen (ze is 8 maar moest dat al zolang ik me herinneren kan), mijn man doet enkel de afwas (vaatwasser, duhhh).. Vorig jaar hebben we onze zolder omgetoverd tot "speelzolder" al het speelgoed staat boven wat betekend dat in de rest van het huis nauwelijks nog speelgoed te vinden is..het maakt me niet uit wat ze er laat liggen, ik zie het toch niet en om de week pak ik die op zaterdag aan. Echt, dat scheelt me heel wat bukken op een dag. In jouw geval zou ik toch echt de rest van de familieleden aan het werk zetten, de kinderen kan je op een leuke manier laten "helpen" en je man zal ook taken kunnen doen..(behalve als hij ziek is natuurlijk, ik weet ook niet waarom hij thuis is). Neem een etage per dag, laat de rommel boven liggen als je beneden bezig bent, en vice versa..die andere etage komt morgen!!!!!!! Niet alles hoeft op één dag hoor. Kijk, mijn inziens moet een huis schoon zijn, maar op een gezonde manier! Als je het echt niet meer ziet zitten kan je natuurlijk ook zelf een baantje zoeken, je man kan oppassen, koken en een deeltje van het huishouden doen (niet te veel want sommige dingen doen vrouwen echt beter..haha)! Veel succes, toy-toy-toy

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100