Kun je wasmiddel voor gekleurde was ook gebruiken voor donkere & witte was?

Kun je wasmiddel voor gekleurde was ook gebruiken voor de donkere & witte was (tot 60 graden)? Zo ja. Dan koop ik voortaan namelijk alleen nog maar gekleurde wasmiddel, bespaar ik een paar knaken.

Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
1.8K
Ikhebgeenidee
10 maanden geleden
hoezo besparen? je hoeveelheid was (en wasbeurten) wordt er toch niet anders van? De wasmiddelen die ik gebruik zijn voor kleur, wit, bont, etc. even duur.
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Je kunt ook alleen wasmiddel voor donkere was gebruiken voor gekleurde en witte was. Dat wasmiddel is wat milder qua samenstelling en in principe veilig voor alle soorten was. Zo kun je toch besparen.

Het beste antwoord

Ja, wasmiddel voor gekleurde was kan je ook voor witte was gebruiken. Alleen kan het zijn, dat de witte textiel op een gegeven moment wat grauwer eruit gaat zien. In wasmiddel voor witte was zitten namelijk stoffen die witte stoffen witter laten lijken (dus niet daadwerkelijk witter maken). Maar vaak zit er ook een klein beetje bleekmiddel in.
Dit bleekmiddel zorgt ervoor, dat het niet aan te raden is om wasmiddel voor de witte was ook voor de gekleurde was te gebruiken. Dit zou de kleuren doen vervagen.
10 maanden geleden
Pieterke
10 maanden geleden
Van mij een plus. Ik snap die min niet want het antwoord klopt helemaal.
Z512099
10 maanden geleden
De min is waarschijnlijk wegens het enkel hebben over witte was, dus ja: wasmiddel gekleurde was kan ook voor de donkere.
Een plus van mij om de min te ‘neutraliseren’.