Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de was vol met zwarte puntjes zit?

Als ik het uit het wasmachine haal zit alle was vol met zwarte plekjes , iemand idee hoe dit moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit vond ik op de site van Tros Radar, n.a.v. een soortgelijke vraag als die van jou:
"
Dus, daarna heb ik de wasmachinefabrikant (Siemens) gebeld.
Door een servicemedewerker ben ik uitgebreid te woord gestaan. De klacht is bekend. Het komt voor bij de alle wasmachines die al enige tijd (vanaf 3 jaar) meedraaien. Het probleem is nl. het residu wat achterblijft door het wassen. Dit residu kleeft aan de trommel vast. Niet alleen aan de kuip zelf, maar ook aan de buitentrommel door de waterdamp. Eigenlijk is het dus een zeeprestant. Maar met minder zeepmiddelen mag ik niet wassen, want dan wordt de was grauw.

Oplossing van deze meneer: wasmachine vullen met 1 liter schoonmaakazijn, programma wolwas starten (dan komt er meer water in de kuip), daarna programma veranderen naar bontwas. De was- machine gedruende zo lang mogelijk tijd even aan en uit zetten zodat de azijn overal aan de trommel kan komen.
Er werd mij ook verteld dat vaatwastabletten niet kunnen helpen omdat daar ook weer zeep in zit...

Ik heb dit 2 x gedaan met schoonmaakazijn, en sinds weken kwam mijn was dit weekend schoon uit de machine. Ik ga die meneer nog even uitgebreid bedanken
"

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk omdat het rubber die voor de trommel zit vuil is ! Ik heb het ook en eens in de 3 maanden moet ik het rubber met een doekje schoonmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook! Niet alle wasstukken uit 1 was, wel vol zwarte vlekken die niet meer uit de kleding zijn te krijgen. Pas heel m'n machine gereinigd (ieder stukje waar ik bij kon, ook na losschroeven van bijv zeepbakje) maar dat heeft niet geholpen. Heb n bovenlader, weet niet wat jij hebt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links of rechts onder aan de voorkant zit een klepje. Daar achter zit een zeefje. Dat is waarschijnlijk verstopt. Je kan dat zeefje er zo uitdraaien (pasop er kan water uitkomen) en schoonspoelen en weer terug plaatsen.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit lijkt wel erg veel op vetluis dit komt omdat zeepresten achter blijven in de wasmachine je was krijgt vlekken wordt grauw en stinkt ook
dit kun je oplossen door azijn/soda of speciale tabs te gebruiken en regelmatig een kookwas draaien ik doe dan altijd een oude handdoek erin
na het programma ook het zeepbakje reinigen en het rubber van de deur goed af doen
en let erop dat je niet TE veel waspoeder of vloeibaar gebruikt
ik doe dit eens in de 3maanden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je ook nog even controleren of de vlekjes er niet al vóór die tijd inzaten.... Dan heb je de was (te lang) vochtig in de wasmand laten zitten en zit er schimmel in (het 'weer' zit er in). Dat is (bijna) niet meer weg te krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding