Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je gewoon waspoeder vervangen door biotex of een combinatie van biotex+wasmiddel?

Ik vraag me dit af omdat biotex zo lekker ruikt en de was er beter schoon van wordt. Ik wil het combineren omdat ik ook niet te veel biotex wil gebruiken, een klein beetje maar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
37.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Biotex is een wasmiddel groen voor de voorwas ( kan je ook als hoofd middel gebruiken ) en blauw is een inweek middel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Biotex is een van de eerste inweek- en voorwasmiddelen (uit de jaren 60). Belangrijkste van Biotex waren de enzymen protease (lost eiwitvlekken op) en amylase (lost zetmeelvlekken op).
De moderne wasmiddelen bevatten echter allemaal deze enzymen en naast de amylase en protease ook lipase (breekt vetvlekken af). Belangrijkste reden daarvoor is, dat er op lagere temperaturen gewassen kan worden met dezelfde resultaten
Als ik jou was zou ik nooit wassen met alleen Biotex, maar dan met een waspoeder én een beetje Biotex. De normale witwaspoeders bevatten n.l. ook stoffen die het "optisch wit" veroorzaken (was lijkt witter door reflectie van UV).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kan, maar alleen biotex blauw is geschikt voor in de wasmachine. Biotex is bijzonder geschikt voor urine, onlasting, braaksel en bloedvlekken, maar kan ook prima worden gebruikt voor andere vlekken. Mengen kan ook geen kwaad bij andere dan de genoemde vlekken.
(Lees meer...)
Rieneke1
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding