Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik met de vlek doen?

Er is uit de pan vet op mijn nep-suede laarzen gekomen. Wat kan ik het beste doen? Ik heb het met water en afwasmiddel gedept maar is alleen maar uitgelopen.
Wie heeft een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
650

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Inspuiten met keukenontvetter en boven stoom houden. Met een schone vochtige doek regelmatig deppen. Net zo lang tot de vlek weg is.

Als het droog is, opborstelen met een suede borstel en daarna met suede schoensmeer borstelen. Je ziet er dan bijna niets meer van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leer of nep-suede waarover vet (frituur) is gekomen. Volgens de schoenmaker kun je de ...vetvlek niet meer verwijderen, helaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strooi er gewone talkpoeder op..laat maar een dag staan en dan borstelen,..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik lichtblauwe suede enkellaarsjes. Die deed ik op het wolprogramma in de wasmachine, met een zacht wasmiddel zonder bleek. Dat werkte perfect. Gewoon aan de lucht laten drogen en even met een suede-borsteltje (te koop bij de schoenmaker) opwrijven en ze zijn weer als nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens een stuk (keuken)papier erop te houden en het te verhitten met een strijkijzer oid. als het vet smelt trekt het in het papier. suc6!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding