Hoe krijg ik mijn Leonardo kattenbeeldje weer mooi schoon?

het materiaal is polystone.
de vervuiling bestaat vnl uit rookaanslag.

Rieneke1
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik maak ze schoon met een sopje van vloeibare zeep (driehoekzeep) met een microfaser doekje. Gaat super!
Ivana
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tip, ivana!
ik heb het beeldje ingesmeerd met driehoekzeep, goed in laten trekken, en afgespoeld.
het wit is weer echt wit! :)

Andere antwoorden (1)

Polystone is poreus materiaal, dus lastig te reinigen.
Bovendien is het vermoedelijk geen rookaanslag maar nicotine dat je beeldje heeft verkleurd. Een vettige, geeloranje stof. Die poets je ook met een sopje zomaar niet weg.

Het beste kun je een speciale reiniger kopen voor het verwijderen van nicotine-aanslag (HG bijvoorbeeld), het beeldje daar mee inspuiten, goed laten inwerken en dan afspoelen. Je zult het een paar keer moeten herhalen.
(Hagesan rood ; als de drogist het niet heeft, is het op Internet nog wel prima te vinden).