Hoe krijg ik penvlekken uit de bekleding?

Ik zou graag enkele tips krijgen hoe ik dit weer schoon kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt bij de drogist flesjes kopen die voor speciale vlekken zijn. Zo is er ook een flesje voor inktvlekken.
Het zijn die gekleurde kleine flesjes.
Die gebruik ik zelf altijd voor verschillende soorten vlekken... roest, kauwgom, inkt, lijm etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog wat tips van oma:

Op gladde niet poreuze oppervlakken: vrijwel altijd met een gewoon sopje te verwijderen.

Op parket: behandelen met spiritus. Dit tast de waslaag wel aan, daarom de vloer na het verwijderen van de vlek plaatselijk weer even in de was zetten.

Op linoleum: behandelen met sterk verdund bleekwater.

Op textiel: gebruik een beetje alcohol, wasbenzine of citroensap. Als u de kleding vervolgens op de gebruikelijke manier wast, moet de vlek verdwenen zijn.

Op wol: gebruik wat Eau de Cologne of zeepspiritus. Als u de kleding vervolgens op de gebruikelijke manier wast, moet de vlek verdwenen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het volgende maar eens uit grootmoederstijd:
Afwisselend met alcohol en azijn deppen, nawassen met water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om ballpointvlekken; breng op de plek met een wattenstaafje wat brandspiritus aan, neem telkens een schoon wattenstaafje.

Als het gaat om inktvlekken; wrijf de plek in met een halve citroen, of doe er wat citroensap op.
Druk aan weerszijde tegen de vlek met een katoenen doek.