Help, mijn nieuwe witte jurk is licht rose gekleurd in de was, wie weet een middel om het weer mooi wit te krijgen?

Ja, ik weet het: stom, stom, stom..maar ik was er even met mijn gedachten niet bij..
:-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13K

Het beste antwoord

Bij de drogist hebben ze kledingverf, bij dat assortiment zit ook een ontkleurmiddel, bedoeld om gekleurde kleding te ontkleuren voordat je er een nieuwe kleur aan geeft. Ik zou dat eens proberen. Wel is het effect afhankelijk van hoe roze je jurk percies is geworden: als er erg veel kleur in zit, bestaat de kans dat ook een ontkleurmiddel het niet meer stralend wit krijgt.

Ik zou niet direct aan de slag gaan met chloor, dat is wel erg aggressief en kan je jurk beschadigen. Het ontkleurmiddel van de drogist is speciaal bedoeld voor kleding, en is dan ook minder aggressief. Let er wel op dat het resultaat ook afhankelijk is van het materiaal waar je jurk van is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Oei, dat is heel vervelend en heel moeilijk op te lossen. Misschien is bleken een optie, alhoewel je op die manier niet kunt rekenen op een jurk die weer als nieuw is. Is vrees ik zeer moeilijk op te lossen...Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met chloor/ bleek.
Anders nieuwe jurk kopen..
Succes. Dat soort dingen gebeurd altijd met nieuwe kleding hea..

Toegevoegd na 6 minuten:
Anders moet je hem een kleurtje geven: je hebt textielverf waarmee je je jurk dan een kleurwassing kan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vanisch? of zoiets. maar denk dat je het wel kunt vergeten als iets verkleurt is het al een soort verf en krijg je het er niet meer uit tenzij je het weer wit gaat verven met kleding verf, dit kan in de wasmaschine.
Mat is er mis met roze voor een vrouw? toch ook leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een warm sopje maken met scheut chloor (niet teveel) en een poosje goed laten weken. Wolwit wil ook nog weleens helpen, dit kun je onder andere bij het Kruidvat halen.

Hoe langer het erin zit, hoe meer het erin trekt en hoe moeilijker het eruit gaat. Dus ik zou het wel zo snel mogelijk doen. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je ook niet met van die kleurdoekjes in de was erbij doen, dan trekt het er toch ook nog uit? Dit weet ik alleen niet zeker!
Maar met chloor moet het goed komen! maar pas op teveel erbij doen maakt hem geel! dus echt een klein beetje! Lauw water zal ik hem ook in zetten, blijkt beter te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de drogist heb jee ontkleurder, speciaal hiervoor (je bent dus niet de enige die dit overkomt) dacht dat het van Dylon is, en anders Echfa wit (volgens mij van Biotex) ook bij de drogist, deze laatste werkte in mijn geval prima, het blauwe overhemd werd weer helemaal wit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oppassen met chloor/bleek. Witte kleding kan daarvan geel worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontkleurder. Is te koop bij de drogisterij. Werkt perfect. Ook voor vitrage.