Er zit een soort witte waas op de ruit van mijn gaskachel, kan dat er af of is het glas aangetast?

Het gaat om zo'n gaskachel met een nep kooltjes vuur, maar brand dus op gas. Aan de binnenkant van de ruit is een witte waas ontstaan die met huis-tuin-en-keuken middelen niet weg te krijgen is, voelt ook een beetje bobbelig aan.

Is dit weg te poetsen en waarmee dan? Of is het glas aangetast. Kachel is ca 10 jaar oud en wordt vooral in de winter gebruikt.

10 jaar geleden
17.8K

Het beste antwoord

Niet alleen de branders maar ook de glasruit heeft elk jaar of nog vaker een schoonmaak beurt nodig. Na een tijdje branden komt er een witte waas op de ruit. Hoe eerder u die weghaalt, hoe schoner de ruit op de lange termijn blijft. Wacht u te lang met het verwijderen van deze waas, dan zal deze inbranden in het glas en is het niet meer te verwijderen. Het beste middel voor het schoonmaken is staalwol (zonder zeep) hiermee ziet u direct resultaat en u hoeft niet bang te zijn voor krassen. Het glas is hier tegen bestand.