Hoe haal je zweetvlekken en oude zweetgeur uit kleding?

Weet iemand hoe je zweetvlekken en zweetgeur uit donkere kleding krijgt. Ik heb al diverse huis-tuin-keuken middeltjes geprobeerd, maar niets helpt. Ik heb bijvoorbeeld azijn en vaatwastabletten gebruikt maar dit veroorzaakte verkleuring van de kleding. Met azijn werd de zweetgeur overigens wel wat minder.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/schoonmaken-wassen/zweedvlekken-kleding.210332

Antwoorden (3)

Oude zweetvlekken zijn niet te verwijderen. Het zout in het zweet heeft de stof (en de kleuren) zodanig aangetast, dat dit niet meer ongedaan gemaakt kan worden..
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat dacht ik ook ;) Ik heb echt van alles geprobeerd; ook aan de hand van eerdere tips op dit forum. Veel dingen zijn wel speciaal voor witte kleding, maar daar is het me zelfs niet mee gelukt. Onlangs ben ik voor stage in Engeland geweest en daar gebruikte een huisgenoot van me de vlekkenverwijderaar Deo-go. Het middel werkt ook op donkere kleding waarvan je denkt dat de vlekken verkleuringen zijn/ zout is. Na het wassen is de stof weer als nieuw en is de muffe lucht verdwenen :) Je kunt het bestellen op hun Nederlandse website.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Ik heb ‘Deo-go’ aangeschaft bij de plaatselijke stomerij. De oude zweetgeur en de zweetvlekken zijn helemaal verdwenen. Vandaag heb ik het shirt voor het eerst sinds lange tijd weer aangetrokken.
Ik ga het nu ook gebruiken voor de gele zweetvlekken in wit.
Je zou het eens kunnen proberen met ossengal, groene zeep, biotex of zuiverings soda. Dit alles is gewoon bij de lokale supermarkt te koop. Of 'n wat duurder middel is speciaal spul van dr. Beckman, dit is bij de betere drogist te koop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om een wit shirtje gaat zonder opdruk erop dan zou je het in een emmer met water en wat dunne bleek kunnen doen. Dit een dag laten staan. Werkt gegarandeerd.

Verder als het gaat om kleuren kleding etc zou je ook vanish kunnem proberen of ariël vlekken verwijderaar. Werkt ook goed.

De geur zal hiermee ook verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat duidelijk bij: donkere kleding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overheen gelezen.