Wat doet deze tekst in de gebruiksomshrijving? En wat moet ik mij daar dan wel niet bij voorstellen?

Ik heb net even de na-vulling van de 'Air Wick FrashMatic' vervangen en zit even de tekst te lezen die er op staat. Bijna aan het einde van een hele lap tekst staat letterlijk: "Absoluut niet in ENGE ruimtes gebruiken." (dit overigens zonder enge in hoofdletters)

Houd dit dan in dat de 'Air Wick FreshMaic' niet geschikt is voor gebruik in een spookhuis?

Dus: Wat doet deze tekst in de gebruiksomschrijving? En wat moet ik mij daar dan wel niet bij voorstellen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet het antwoord overigens niet aangezien Airwick mij dit antwoord ook niet kon geven...

Toegevoegd na 2 uur:
Zojuist heb ik telefonisch contact gehad met de direteur van Beckitt Benckiser (hij belde mij) en hij wist mij te vertellen dat het citaat enkel en alleen betrekking had voor de Belgische markt. En dus niet voor de Nederlandse markt. Zeer waarschijnlijk is er een doos, of zelfs pallet verkeerd bezorgt...

Allemaal bedankt voor de antwoorden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Eng = Krap/klein

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik kan het helas niet spannender maken, zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die staan daarvoor al2 keer onafhankelijk van elkaar vermeld...
Nee, dat betekent dat de Air Wick FreshMatic niet geschikt is voor gebruik op bijvoorbeeld het toilet. Wat je overigens ook meteen kunt constateren op toiletten waar dergelijke apparaten wel hangen en je zo ongeveer gedurende de gehele stoelgang je adem in moet houden om niet van de pot te sodemieteren.

Enge ruimtes zijn kleine ruimtes, en in de meeste Nederlandse huizen is het toilet bij uitstek een bijzonder kleine ruimte. Voor Amerikaanse begrippen zijn overigens zo ongeveer ALLE ruimtes in ons huis enge ruimtes, maar met voldoende ventileren zal het in de praktijk nog wel te doen zijn.

Wat die tekst in de gebruiksaanwijzing doet is mij ook niet helemaal duidelijk ; tenslotte verkópen ze die dingen wel voor op het toilet (wat heel onprettig is als je een parfumallergie hebt trouwens), en waarom luchtverfrissers uberhaupt nog altijd niet verboden zijn in dit land is mij een raadsel, vooral in het licht van allerlei beduidend minder schadelijke stoffen en artikelen die niet meer mogen. Nutteloze parfums als dit zouden heel hoog bovenaan de lijst moeten staan. Om het op het toilet fris te laten ruiken zijn legio andere en betere oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat apart vermeld 'Niet voor gebruik op het toilet'
Miischien heeft de copywriter gedacht dat kleine ruimtes niet gelezen wordt en heeft die er voor gekozen om juist dat gebruik in kleine ruimte een beetje te benadrukken door het woord eng te gebruiken. Vergelijkbaar met "Nadt" op een net geschilderde muur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar kleine en kappe ruimtes worden onafhankelijk van elkaar al genoemt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hou ik het op belgische en Nederlndse variant verwerkt in 1 tekst. En zo niet dan moeten we het hallucinerende effect van dit produkt niet onderschatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat het puur gaat om de nadruk, ondanks dat kleine en krappe ruimtes genoemd wordt dan ook nog maar eens de variant enge, gewoon voor het geval men over de eerdere vermeldingen heenleest, of dat men toevallig een van die drie varianten van het woord niet begrijpt.
eng is een ander woord voor kleine/klein.

dus: niet in kleine ruimte`s gebruiken, het is aleen geschikt voor grotere ruimte`s.