Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou je je toilet fris met dit hete weer?

Ik poets me suf maar het blijft onfris. Daarnaast heb ik enorme smetvrees en ontwijk het hele gebeuren naar toilet gaan voor grote boodschap tot het weer wat koeler wordt overdag. De lucht blijft hangen en krijg dit niet weg met lucifers of verfrissen of blokjes. Hoe lossen jullie dit op?

4 jaar geleden
1.5K
Amadea
4 jaar geleden
Plaats er een vaas met lavendeltakken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Spuit een of twee keer per dag (en eventueel ook na gebruik) een beetje bleekwater met eucalyptus (blauwe fles) langs de porseleinen wand. Zeker weten dat het goed helpt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En als je geen bleek wil gebruiken, wat is dan het beste?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Broodjeei
Als je geen bleek wilt gebruiken (het is een misverstand, dat bleek slecht voor het milieu zou zijn; als bleek werkt wordt het gewoon omgezet in normaal keukenzout; als je het goed gebruikt komt er geen chloorgas vrij) is het enige alternatief borstelen met zeepwater. Als je natuurlijke geuren gebruikt (Eucalyptus, Lavendel e.d.) dan wordt de stank met geur verdreven. Het schoonmaken blijft dan misschien achterwege. Als je z.g. luchtverfrissers gebruikt dan wordt de lucht verdreven door andere sterkruikende maar wél chemische luchtjes. Die zijn dan wél milieubelastend, zowel de productie als het gebruik.
Ik zou pure azijn gebruiken, dit haalt de urinegeur weg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Azijn maskeert inderdaad de geur, maar irriteert ook sterk je ademhaling. Slecht voor je longen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding