Hergebruik van vies water met twistermop? (bv leifheit)

Ik zoek een ECHTE goeie mop en na er al 1000 te hebben geprobeerd ben ik toch wel gecharmeerd van een mop die je boven een emmer kan uitwringen zoals deze van leifheit:
http://www.youtube.com/watch?v=C6dG6af1DbE

Al dit soort systemen hebben 1 ding gemeen en dat is dat ze je mop droog maken door deze (semi automatisch) uit te wringen. Dat is leuk alleen moet je hem ook weer nat maken en dat doe je (je ziet dit een beetje vaag in de filmpjes) in precies hetzelfde water met je uitgewrongen viezigheden erin.

Om nou met twee emmers achter je aan te gaan lopen slepen is ook wat overdreven (schoon/vies)

Zie ik een belangrijk onderdeel van dit concept over het hoofd of is het gewoon vies :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je ziet niks over het hoofd ; het is niet de meest schone oplossing. ECHTER een gewoon huis wordt nooit ZO smerig dat je tig keer het water moet verversen, en een dubbele bak is nu eenmaal te groot voor de gemiddelde schoonmaakkast.

In de professionele schoonmaak is dat namelijk wel degelijk standaard : een dubbele emmer met een wringer er tussen, waardoor het vuile water in een andere emmer komt.

Maar niets let je natuurlijk om een extra emmer voor schoon water mee te nemen. In de praktijk echter werkt het uitstekend met die een emmer, zolang je het water maar niet al te vies laat worden. Moet je dagelijks een grote ruimte dweilen waar zeven honden rondlopen bijvoorbeeld, dan is een dubbele bak zeker geen overbodige aanschaf.

Toegevoegd na 1 minuut:
(het vuil dat je uit een mop knijpt is vaak zand en 'deeltjes', en dat zakt vrij snel naar de bodem van de emmer of blijft in de haren hangen. Je smeert dus niet steeds hetzelfde vuil over de vloer uit, tenzij het water ZO verzadigd is dat je met soep staat te moppen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook eens op marktplaats kijken voor een professionele mop plus emmer(s).
Je hebt ze ook met 1 emmer dan is het geheel wat kleiner.
Het voordeel is dat ze bijna onverwoestbaar zijn in tegenstelling tot de andere systemen.