Waar gebruik je sunlight zeep eigenlijk voor?

Ik heb sunlight zeep in huis, omdat het in het in de supermarkt in het vak staat van de shout, en de oxy ...

Maar is het dus ook bedoeld om vlekken te verwijderen? Waar is het sunlight zeep eigenlijk voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
32.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
MENG GEEN AZIJN met CHLOOR of AMMONIAK !!! Oftewel, meng geen zuren met basen. Niet alleen is dit zinloos omdat het elkaar opheft, ook kan de (sterke) reactie veel hitte genereren en soms giftige dampen produceren.
Iedereen die basale scheikunde heeft gehad weet dit, maar de huis-tuin-en-keuken heksen denken regelmatig dat het ene met goede eigenschappen gemengd met het andere met goede eigenschappen een nog beter product oplevert. Begrijpelijke simpele logica, maar zeer vaak dus niet waar. Het resultaat kan zelfs een slecht product (schoonmaakmiddel) opleveren! Samengevat: zinloos en potentieel slechte werking en gevaarlijk.

Het beste antwoord

Ik maak mijn huis er mee schoon: scheutje of klodder ( als het in een pot zit) in de emmer met warm water, scheutje bleekmiddel erbij als je dat iets vindt en soppen maar. Al het sanitair ( eventueel met een beetje vloeibaar schuurmiddel), de tegelvloeren en de vinylvloer. Buitenboel ook. Laatste beetje sop laat ik in de wc zakken, tijdje laten intrekken. Het huis ruikt superschoon ook nog eens. Bij kalkaanslag wat huishoudazijn .
Je kunt het ook gebruiken voor een handwas maar niet in de machine vanwege het schuim.
Trouwens, je kunt er ook prima je haar mee wassen. Ouderwetse methode.
In feite kan je zo met heel weinig investering je huis ( en jezelf) schoon houden; ik sta vaak verbijsterd te kijken wat een dure spullen er bij de supermarkt worden afgerekend. Leve de reclame!
Ik heb deze methode geleerd in een hotel waar ik als kamermeisje heb gewerkt, lang geleden. De gasten waren altijd buitengewoon te spreken over de frisse badkamers en nu nog kijk ik tevreden achterom als ik de schone badkamer verlaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sunlight is in de eerste plaats een stuk harde zeep, maar er zijn ook vloeibare vormen, dan heet het zachte zeep of vloeibare zeep. Zelfde spul.
Overigens, de nostalgische zeepklopper heeft het pand allang verlaten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja je kunt er vlekken mee verwijderen maar je kunt het ook als poetsmiddel gebruiken.
heeft aangename frisse geur.
11 jaar geleden
Sunlight Zeep werd vooral gebruikt om schoon te maken, maar vlekken verwijderen zal er ook wel mee kunnen. Een stukje afschrapen en oplossen in warm water en je kunt het gebruiken
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, dat heb ik gedaan om vlekken te verwijderen van een stuk kleding vandaag! ik wist niet dat je er ook mee kon schoonmaken :)
Sunlight is een vintage schoonmaakmiddel ,dat vroeger toen er nog niet zulke hi-tech middelen waren voor allerlei schoonmaak karweitjes werd gebruikt.
Net zo als groene zeep.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het stuk zo klein was geworden, werd het bij ins in de zeepklopper gedaan om daarmee schuim voor het afwaswater te produceren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sunlight zeep is een merk huishoud zeep. Vroeger werd het veel gebruikt als zeep om kleding mee te wassen, maar tegenwoordig word het vaker gebruikt als product voor persoonlijke hygiëne. Dit is in Nederland zo, in andere landen word het nog steeds veel gebruikt om kleding mee te wassen.

zie link voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sunlight dat zijn jeugdherrinneringen!

sunlight wordt gebruikt als huishoudzeep, om schoon te maken, om ja ook vlekken (ik 'zie' mijn moeder met een stuk zeep "sunlight" een kraag van een overhemd 'te lijf' gaan, of als ik gemorst had een bloesje van mij inzepen)

sunlight wordt al lang gebruikt

Toegevoegd na 7 minuten:
Nieuw soort zeep: Sunlight
Inmiddels begint in het noorden van Engeland een succesvolle familiegroothandel in kruidenierswaren, die gedreven wordt door William Lever, met de productie van een nieuw soort zeep. Het product bevat kopra of pijnboompittenolie, waardoor het beter schuimt dan conventionele, van dierlijke vetten gemaakte zeepsoorten. Lever geeft de zeep een merknaam – Sunlight – en een opvallende verpakking.

Toegevoegd na 9 minuten:
In Nederland openen Jurgens en Van den Bergh hun eerste fabrieken voor de productie van margarine.
Lever & Co start met de productie van Sunlight zeep.
Knorr – dat later onderdeel van Unilever zal worden – introduceert soeptabletten met met vleesextract om consumenten met lage inkomens van een voedzaam product te voorzien.
Aan het eind van dit jaar maakt Lever & Co 450 ton Sunlight zeep per week. William Lever koopt het terrein waarop hij Port Sunlight zal bouwen – een grote fabriek aan de oever van de rivier de Mersey tegenover Liverpool, met een speciaal dorp voor zijn arbeiders waarin de huisvesting, de voorzieningen en ontspanningsmogelijkheden aan hoge normen voldoen.

Toegevoegd na 55 minuten:
aanvullig :
met sunlight zeep kan je ook de was doen, dus het is een zeer goedkoop was'poeder'!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de geschiedenis van sunlight, maarre... das niet mijn vraag ... ik vroeg namelijk waar het voor gebruikt wordt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bigmomma: graag gedaan, soms teveel/ik weet het :) ter aanvulling: het is een prima(en goedkoop) middel om de was te doen, een stuk zeep werd door het water 'geslagen' zodat het water 'zepig' wordt, wat je nu met waspoeder niet meer hoeft te doen...
je zou het misschien kunnen schaven?
Sunlight is waszeep voor wasgoed , waspoeder kwam in opmars omdat de wasmachine daarom vroeg.
Het is ongeparfumeerde zeep dus ook mensen met allergieen hebben er baat bij.