Mijn tip zou zijn: gebruik 2 vuilinszakken ipv 1. Niet de 2 zakken in elkaar, maar eerst één zak dichtbinden, en zoveel mogelijk de lucht eruit, en dan de 2e eromheen. Er zit dan wat lucht tussen de 2 zakken, en dat veert bij het neerkomen op de grond.
Maar nu lees ik opeens in je toelichting, dat alles al in zakken zit, die poreus zijn. Daar kan dus prima nog een zak omheen, en dan is het stevig genoeg. Zó hoog is 1-hoog nou ook weer niet, en als je een beetje met beleid gooit, klapt er geen enkele zak open. Je krijgt een 2e zak er prima omheen, als je de nieuwe zak er van bovenaf omheen schuift.
Bovendien ga ik er vanuit, dat het niet om 5 zakken gaat maar om b.v. 20 of 30 . Als je de eerst 5 zakken hebt gegooid, is er helemaal niks meer aan de hand, want als je een beetje mikt op de zakken die er al liggen, dan vangen die zakken, alles wat je gooit prima op, door de veerkracht.
Vuilniszakken zijn best sterk (niet die heel dunne van Lidl) maar Komo is prima. Ze scheuren alleen maar als je er scherpe dingen in doet. Of als je er bakstenen indoet ;-)
Toegevoegd na 1 dag:
Nog maar even toegevoegd:
De "puinruimzakken" zijn bij de Action in de aanbieding.
5 stuks 65 liter, extra sterk 1,29
Het lijkt mij dat je daarmee zelfs wel van 3-hoog, de boel naar beneden kunt gooien.
Veel plezier ;-)
http://www.action.nl/producten/dumil-puinruimzakken/-p/favoritelistid/2