Hoe krijg ik de stoffeering van mijn stoelen weer fris (eetkamer stoelen )?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met wat voor schoonmaakmiddel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.3K

Het beste antwoord

wat ik zou gebruiken is water met een flinke scheut schoonmaakazijn.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Schoonmaken met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een stoomreiniger en een schone microvezeldoek.

Stoom op de stof richten, maar niet te nat maken. Daarna gelijk met een schone doek afnemen. Doekje regelmatig uitspoelen.

Doe steeds kleine stukjes, anders is je bekleding doordrenkt met water.

Hiermee wordt het echt heel goed schoon!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de stoelen weer droog zijn, insprayen met een vuil- en waterafstodende spray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er natuurlijk aan wat voor stof/bekleding er op die stoel zit. water met soda of biotex.doekje geregeld spoelen of met n stoomstrijkijzer de stoom er boven laten stomen en dan met n schone katoenen doek goed droog poetsen/deppen/wrijven.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein scheutje ammoniak in warm water doen en met een goed uitgeknepen doek van links naar rechts over de bekleding gaan.
Doe dit met lekker warm weer dan kun je de stoelen buiten zetten,ze drogen dan sneller...
Ik gebruik altijd ammoniak...het vuil en vet vliegt eraf...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan inderdaad met ammoniak en water, maar je kan ook van HG een bekledingreiniger kopen. Dit werkt erg goed. Je spuit het erop, het gaat schuimen, leg er een oude handdoek overheen en het vuil trekt daarin. Hartstikke schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekke min, ik ben benieuwd waarom, heeft de mingever misschien slechte ervaringen met de bekledingreiniger? Ik zou het graag willen weten!
Rieneke1
13 jaar geleden
hg heeft prima spul +
Gewoon een sopje van dreft handwas maken.
Met een goed uitgewrongen doek deppen.
Daarna wel vuilafstotend middel sprayen anders wordt het na het reinigen weer heel snel vuil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een stoomapparaat die ik voor dit soort klusjes gebruik. Het lijkt net een kleine stofzuiger. Je moet zorgen dat het apparaat goed op druk is. Spuit eerst wat op een loze plek (bv douche als je de stoelen daar reinigt) zodat er geen warm water eruit komt maar alleen stoom. Ik heb altijd een oude schone handdoek erbij. Ik spuit een stuk en dan ga ik er met de handdoek over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze alleen maar fris wilt hebben, dus je er niet al te grove vuilplekken in hebt zitten dan is er ook (sapur) tapijtpoeder. Dat is een beetje vochtig en grof poeder wat je erop moet strooien, laten drogen, en afstofzuigen. Licht vuil verdwijnt hier ook mee.