kun je hakken schoenen wassen in de wasmachine ?

hallo,

ik heb zwarte stof hakken ,, ik zou ze willen wassen... maar ik weet nie of dat wel in de wasmachine kan ...of gaan ze kapot of gaat de machine kapot ?

Toegevoegd na 55 minuten:
nou ik wil ze niet alleen reinigen maar ik wil ze gewoon echt in de wasmachine stoppen omdat er verschillende voeten in zijn gegaan ,, en word tijd dat t gewassen word als je begrijpt wat ik bedoel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (5)

schoenen worden vaak gelijmd, de lijm kan los laten in de machine, ook kunnen je hakken beschadigen, doordat de schoenen tegen elkaar aan slaan, dus je kunt ze beter reinigen met een product voor het reinigen van meubelstoffen, bijv Citin tapijtspray

Toegevoegd na 5 minuten:
tapijt en vlekkenspray

Toegevoegd na 1 uur:
er zijn ook desinfecterende sprays voor in de schoenen te koop, die worden oa bij bowlingcentra gebruikt, die kun je ook in de drogisterij vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze - per stuk - in een kussensloop doen en die goed dichtknopen en dan bij de fijne was doen.
Dan gaat je wasmachine niet kapot.

Maar van de schoenen weet je dat niet zeker, dus als je er erg aan gehecht bent zou ik het niet doen.

Neem een zacht borstelje, maak een sopje van fijnwasmiddel en borstel ze voorzichtige schoon.
Met koud water afspoelen.

Je kunt ook allesreiniger of iets dergelijks gebruiken,
maar dan moet je wel weten of de stof van de schoenen kleurecht is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het microvezeldoekje, maak het een beetje vochtig en wrijf zachtjes over de stof van de hakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoffen schoenen kan je reinigen met stoom. zet bijvoorbeeld een ketel water op en reinig met een doek of zachte borstel boven de stoomstraal. Zo kan je zelfs ook suede reinigen. Geen ketel? leg dan een deksel schuin op een pannetje kokend water. ( pas wel op je handen, stoom is heet en kan brandwonden geven. Gebruik een ovenwant)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebonk van de schoen kan je trommel naar de filistijnen helpen. Ook met n kussensloop erom heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zorgt ze toch gewoon dat de trommel verder helemaal gevuld is...............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee achter de wasmasjien is dat t spul gewassen wordt en daardoor schudt alles door elkaar. Ook met een gevulde maschine zal t bonken...
Van mij mag vraagsteller t proberen, ik raad t slechts af. Vrienden van me hebben hun wasser verkl door er schoenen in te stoppen.