waarom is er wel een schoonmaakmiddel voor je afwasmachine, maar niet voor de wasmachine?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

omdat je in wasmachine geen vette borden en pannen doet
in de vaatwasser blijven vette resten achter
in je wasmachine niet door het veelvuldig naspoelen wat de was op het laatst doet blijven er geen resten achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt je wasmachine gewoon schoonmaken door hem een programma te laten draaien zonder was en met chloor in het bakje waar je normaal zeep in doet
wel een volledig programma laten draaien
en je kunt ook soda gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat wel. Er zijn zakjes korrels waarmee je je wasmachine kunt ontkalken en ontvetten. Er zijn ook flesjes die je er in kunt doen.
Maar met soda gaat het ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is er wel. B.v. het ontkalkingsmiddel Calgon is er zo een.
Uiteindelijk is ontkalking ook schoonmaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die schoonmaakmiddelen voor de vaatwasser zijn echt onzin! Hoe vies is de binnenkant van je vaatwasser??? Hij wordt toch gereiningd tijdens de vaat. De randen en rubbers maak je af en toe schoon met een doekje.

Voor de wasmachine kun je af en toe schoonmaakazijn gebruiken en op een laag temperatuur draaien voor de kalk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende schoonmaakmiddelen voor de vaatwasser. Deze zijn speciaal gericht op ontkalking en ontvetting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de aldi kun je zakjes schoonmaakmiddel kopen van una die in allebei kunnen en volgens mij hebben crofty en
HG allebei speciaal wasmachine reiniger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad tabletten die tegen de kalk aanslag zijn in je wasmachine. Hier heb ik nog iets op toe te voegen: draai eens een was op de maximale temperatuur (rond de 90 graden).

Hierdoor spoelen de leidingen ook schoon.

Wasmachines kunnen namelijk ook vies worden omdat we tegenwoordig vaak op 30 graden wassen!